Emelkedni kezdett az átlagos jegyár Európában, a rosszabb gazdasági kilátások pedig az előre jelezetthez képest visszavethetik majd az utasforgalom fejlődési ütemét – áll az Eurocontrol friss jelentésében.

Az európai áramlásszervezésért felelős társaság adatai szerint szeptemberben az egy évvel korábbihoz képest mindössze 0,3 százalékkal volt több járat Európában, mivel ebben a hónapban négy légitársaság is becsődölt.

Az októberi előzetes adatok 0,4 százalékos visszaesést mutatnak az egy évvel korábbihoz képest, amelynek fő okai között szerepel a Boeing 737 MAX-ok kiesése, illetve a lassabb gazdasági növekedés okozta járatszám-csökkenés.

Az egy járatra vetített átlagos késés ezek hatására 0,4 perccel 14,4 percre csökkent szeptemberben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A frissített hétéves előrejelzés most már csak mindössze 1,1 százalékos bővülést mutat, ez 1,7 százalékponttal rosszabb érték, mint ami a februári becslésben szerepelt.

Az olaj és üzemanyag hordónkénti ára szeptemberben 53,6 dollárra csökkent. Az év első kilenc hónapjában pedig 6 százalékos csökkenést mutat, az átlagos ár 57,6 dollár volt. Ez az annak annak fényében érdekes, hogy a légitársaságok legutóbb épp a kerozinköltség emelkedése miatt panaszkodtak.

A kínálat szűkülése, illetve kisebb mértékű növekedése a jegyárakra is hatással volt, az előzetes adatok szerint szeptemberben 2,9 százalékkal voltak drágábbak a jegyek, mint egy évvel korábban, az év eddigi időszakában 0,6 százalékos drágulást mértek az átlagos jegyárban az Eurostat adatai alapján.