Együttműködési megállapodást írt alá az Airbus és a SAS Scandinavian Airlines, a partnerek a hibrid és elektromos repülőgépek üzemelésével kapcsolatos kihívásokra keresik a választ.

A toulouse-i székhelyű gyártó lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a megállapodást Grazia Vittadini, az Airbus technológiai vezetője és Göran Jansson, a SAS elnökhelyettese írt alá Franciaországban. Az együttműködés 2019 júniusában indul és 2020 végéig tart.

A szándéknyilatkozat szerint a két fél együtt vesz részt egy olyan kutatási projektben, amely a hibrid és elektromos repülőgépek nagy számban való üzembe állításának infrastrukturális és üzemelési környezetét, kihívásait méri fel. A projekt emellett további öt csomagban foglalkozik a földi kiszolgáló infrastruktúra, töltők, erőforrások, a repülőtéri elérhetőség kérdéskörével és ezek járatüzemeltetésre gyakorolt hatásaival.

Fotó: AIRportal.hu

Az együttműködés lehetővé teszi, hogy harmadik felet, egy megújuló energiát biztosító társaságot is bevonjanak. A kutatások a repülőgép-üzemeltetés szinte teljes spektrumát lefedik, hogy a kutatás eredményeivel minél jobban tudják támogatni az iparát átállását a megújuló energiákra.

A közleményben hangsúlyozták, hogy bár a mai repülőgépek 80 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak utaskilométerenként, mint 50 évvel ezelőtt, ezt a hatást a forgalom bővülése jelentős mértékben semlegesíti. További rossz hír, hogy forgalom a következő húsz évben a mai duplájára emelkedik, így aztán megmarad a környezetre való hatások csökkentésének kihívása a légiközlekedés számára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ennek érdekében döntött úgy korábban az Airbus és a SAS is, hogy 2020-tól karbonsemleges növekedést szeretnének elérni, vagyis az előző évihez képest mért fejlődés nem jár nagyobb arányú szén-dioxid-kibocsátással.

Forrás: Airbus

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) célja, hogy 2050-re a légiközlekedés károsanyag-kibocsátása a 2005-ös szint felére csökkenjen.