Elhagyta a MAX elnevezést a Boeing, legalábbis a Ryanair első új generációs, sűrű székezésű 737-eséről a napokban Rentonban készült fotók erről tanúskodnak.
A Ryanair a Boeing 737 MAX 8 sűrű székezésű 737 MAX 200 változatából rendelt.
Az elkészült és letárolt repülőgépen korábban a 737 MAX embléma szerepelt, amelyet most lecseréltek 737-8200 feliratra.
Korábban már érkeztek arról nem megerősített információk, hogy a két katasztrófát követően a Boeing átnevezi a típust és elhagyja az immár negatív kicsengésű MAX elnevezést.
A Boeing 737 MAX 8 helyett Boeing 737-8, Boeing 737-9, stb. jelölést használná az amerikai gyártó.
Ez konzisztens a Boeing 787 Dreamlinereknél és az új generációs 777-eseknél alkalmazott megnevezésekkel.
Az amerikai gyártó az üggyel kapcsolatban hétfőn annyit közölt, hogy jelenleg nincs napirenden a típus átnevezése.
Az átnevezést először Donald Trump amerikai elnök vetette fel egy tweetben, nem sokkal az etióp MAX 8 katasztrófája és a típus globális repülési tilalmának elrendelése után.
HI-Res Photos: The MAX name has been dropped from the high capacity version of the #737MAX8 that @Ryanair has on order. pic.twitter.com/3q5QBN0TTg
— Woodys Aeroimages (@AeroimagesChris) July 15, 2019
7629 EI-HAY 737-8 200 @Ryanair has been painted and wears the new model designation on the nose. pic.twitter.com/Ok7jdyYsNR
— Woodys Aeroimages (@AeroimagesChris) July 15, 2019
Eközben a United után az American Airlines is törölte menetrendjéből a MAX-szel teljesített járatokat november elejéig. Az American naponta 115 járatot töröl egészen november 2-ig a típus repülési tilalma miatt, a Unitednél szeptemberben 2100, októberben már 2900 járatot kellett törölni a gépek kiesése miatt.
A Wall Street Journal meg nem nevezett, az FAA-nél bennfentes forrásoktól származó információi szerint 2020 január előtt nem várható, hogy a típus szükséges módosításaival, azok tesztelésével és engedélyeztetésével elkészül a gyártó és az illetékes hatóságok.