A költségcsökkentési program újabb felvonásaként eladja minden Airbus A330-as és több Boeing 777-300ER gépét az Etihad Airways a KKR befektetői csoportnak és a Altavair Air Finance lízingcégnek.

Az elmúlt években közel ötmilliárd USA-dolláros mínuszt összehozó, abu-dzabi bázisú légitársaság egyes elemzések szerint 2022-ig biztosan veszteséges lesz, de a vezetés mindent megtesz annak érdekében, hogy javítson a cég helyzetén, többek közt a géppark optimalizálásával.

A költséghatékonysági program részeként az Etihad 16 Boeing 777-300ER, hat Airbus A330-300 és 16 A330-200 gépét értékesíti egymilliárd dollárért.

Fotó: AIRportal.hu

Az RTT News beszámolója szerint az összesen harmincnyolc szélestörzsű repülőgép közül a 777-esek továbbra is a légitársaságnál maradnak visszlízing konstrukcióban.

Az A330-as típust viszont a teherszállító üzletág után az utasszállításból is kivezetik, ezek más légitársasághoz kerülnek. Ez nem lesz nagy érvágás a kapacitásokat tekintve, mert év eleje óta egyiket sem használják.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Korábban több, kisebb kapacitást igénylő európai járatot is rendszeresen A330-as teljesített, például Brüsszelbe, Milánóba vagy esetenként Münchenbe. Az A330-asok helyét az újonnan vásárolt, közvetlenül a gyártótól érkező Boeing 787-9 és -10 Dreamlinerek veszik át a flottában. Ezekből eredetileg 71 példányra volt a cégnek megrendelése, de ugyancsak a megszorítási program részeként ezt 20 géppel csökkentették, a típusból pedig 37 példány már forgalomba állt.

Az A330-200-asok sorsáról annyit lehet tudni, hogy ezeket az új tulajdonos áruszállító repülőgéppé alakíttatja át és cargo-légitársaságoknak adja majd bérbe.

Gyökeresen más a helyzet a 777-esekkel, ezekre még egy ideig nagy szüksége van az Etihad Airwaysnek, jelenleg összesen tizenkilencet használ, ráadásul három különböző konfigurációban, európai, ázsiai és afrikai útvonalak igényeire szabva.

Ezeket csak nagyobb kapacitású váltótípusokkal, a 20 darab Airbus A350-essel és a hat Boeing 777-9-essel tudja majd csak leváltani a légitársaság. A megszorítás azonban itt is megmutatkozik: az Airbus modern szélestörzsűjéből 42, míg az új generációs 777-esből eredetileg 25 darabot rendelt az Etihad Airways. A 777-300ER gépek így továbbra is szolgálatban maradnak, ám már nem saját tulajdonban, hanem bérleti konstrukcióban.

Fotó: AIRportal.hu