Ha kicentizve is, de elérte a célul kitűzött 800-as átadási darabszámot az Airbus, a beérkezett megrendelések száma azonban tavalyhoz képest jelentősen csökkent.
Az Airbus lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a gyártó kereken 800 gépet adott át üzemeltetésre 2018-ban, 11 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Típusonkénti bontás szerint az A220-asból a július 1-i átvétel óta 20, az A320-as típuscsaládból 626 példány készült el, közülük 388 volt neo, 240 pedig a régebbi ceo.
A széles törzsű gépeknél a legtöbbet a legnépszerűbb A350-esből adták át, 93 darab gördült ki a csarnokokból, az A330-asból 49, az A380-asból pedig 12 készült el.
Az Airbus ezzel szépen felzárkózott a Boeinghez, 2012 óta az amerikai gyártó rendre több gépet adott át, de mostanra ez a különbség csupán 6 darabra csökkent.
Az európai gyártót tavaly nem csak a hajtóműszállítók késlekedései, de az Airbus Cabin Flex fedélzeti elrendezésű A321neók és A321LR-ek kabinberendezése körüli mizéria is hátráltatta az átadások terén, év végén pedig egy tűzeset is történt az egyik beszállítónál, bár ez inkább a 2019 első hónapjaiban lehet hatással az alkatrészellátásra.
Az Airbus rendelésállománya 7557 gépből áll, amely közlésük szerint iparági rekordnak számít.
Az eladások terén azonban a cég megérzi John Leahy korábbi kereskedelmi mágus nyugdíjazását. A társaság 747 gép (trollkodásgyanús szám) gyártására szerződött le 2018-ban (a 84 példány lemondását is figyelembe véve), míg tavaly az Indigo Partners gigantikus megrendelésével 1109 repülőre kaptak szerződést.
A decembert nagyon szépen megnyomta az Airbus, az év utolsó hónapjában összesen 390 példány szerződését véglegesítették. A legnagyobb megrendelő 100 darab A320neo típuscsaládba tartozó géppel az Avolon lízingcég volt. Bekerült a könyvekbe a Delta, a Moxy és a JetBlue A220 rendelése is.
A Boeing 2018-ban 893 gépet adott el, ezzel pedig hosszú idő után megelőzte értékesítésben az európai gyártót.