Kigördült az Airbus toulouse-i festőhangárjából az első hosszabb törzsű A350-1000 új generációs repülőgép prototípusa, már a gyártó teljes festésmintájában. A rövidebb -900 as változathoz képest az új variánsra egy a törzs hátsó szekciójára festett, hatalmas 1000-es számmal is felhívja a figyelmet a gyártó. A hosszabb törzsön kívül a legszembetűnőbb különbség az alapverzióhoz képest a Boeing 777-eshez hasonló, háromtengelyes főfutó.
Amint arról korábban beszámoltunk, július 19-én fontos mérföldkőhöz ért az Airbus A350-es programja, kigördült az európai repülőgépgyártó toulouse-i hangárjából az első hosszabb törzsű Airbus A350-1000 új generációs repülőgép első prototípusa. A repülőgépről egyelőre hiányoznak a hajtóművek, mielőtt elkezdődhet a prototípus földi tesztelése és az őszre tervezett első felszállás előkészítése.
Törzshossz: 73.78 méter
Szárnyfesztáv: 64.75 méter
Magasság: 17.08 méter
Maximális hatótáv: 14 800 km
Hajtómű: 2db Rolls-Royce Trent XWB
Maximális felszállósúly: 308 tonna
Utaskapacitás: 369 fő
Várható bevezetés: 2017. második félév
Amint arról a múlt héten beszámoltunk, tizenkét darab Airbus A350-1000 típusú új generációs szélestörzsű repülőgép megvásárlásról állapodott meg az angol Virgin Atlantic Airways az európai gyártóval.
A légitársaság a menetrend szerinti forgalomban és a szezonális nyaraló járatain is alkalmazza majd a típust.
Az első gépek Heathrow-ról üzemelnek majd a cég transz-atlanti járatain, később pedig gatwicki bázissal a Karib-tengeri szigetekre is repülnek majd.
A légitársaság direktben vásárol meg 8 darab A350-1000-est – mely az Airbus új generációs szélestörzsű családjának legnagyobb tagja – melyeknek átadása 2019-ben kezdődik majd és további négy darabot üzemeltet majd az ALC lízingcégen keresztül finanszírozva. Ezen túl további egy darab A350-1000-es repülőgép lízingelésére opcióval rendelkezik a Virgin Atlantic.
Az Airbus a június végén közzétett adatok szerint 181 példányra rendelkezik megrendeléssel a hosszabb törzsű A350-es típusra.