Befejezte a második MSz-21-300-as összeszerelését az orosz Irkut repülőgépgyártó, a gépen már korrigálták az első prototípus eddigi tesztelése során felszínre került hibákat.
Az Irkut repülőgépgyártó vállalat oroszországi, Irkutszkban található üzemében befejezte az új orosz utasszállító repülőgép, az MSz-21-300-as második prototípusának összeszerelését.
A gépet március 25-én vontatták ki a szerelőcsarnokból, és átadták a cég tesztekkel foglalkozó divíziójának, akik megkezdik a statikus és földi teszteket. A gép várhatóan hamarosan végrehajtja első repülését, és csatlakozik a berepülési programhoz.
„A második példány elkészülte komoly mérföldkő az MSz-21-es programjában” – mondta el Denis Manturov, orosz ipari és kereskedelmi miniszter.
Hozzátette az, hogy a második példány még idén csatlakozhat a tesztprogramhoz a záloga annak, hogy a típus időben megkapja a légialkalmassági tanúsítványt, sorozatgyártásra kerülhessen, és a tervezett időre az első üzemeltetőhöz kerüljön.
A most elkészült példányon már kijavították az első MSz-21-es tesztjei, és az ezzel párhuzamosan futó statikus tesztek során felszínre került hibákat: megerősítették a szárny-törzs csatlakozását, ezen a ponton ugyanis a terheléses próbák korai anyagfáradásra utaló mikro-repedéseket mutattak ki korábban.
A tesztrepülésekkel egy időben már zajlik Irkutszkban a harmadik prototípus összeszerelése is, amelynek törzse már a gyárcsarnokban van, részegységei nagy része pedig készen áll a beszerelésre.
Hasonlóan az első, és a most elkészült másodikhoz, harmadik gép is nyugati gyártású, Pratt & Whitney PW1400G típusú, GFT-rendszerű hajtóművekkel készül majd, ellentétben a negyedikkel, amelynek szárnyai alá már orosz tervezésű és gyártású Aviadvigatel PD-14-es hajtóművek kerülnek.
Mint arról portálunk is beszámolt, a PD-14-es repülési tesztjeit nemrég kezdték meg Oroszországban, egy erre a célra speciálisan átalakított Il-76 teherszállító repülőgép szárnya alá szerelve. Az ilyen erőforrásokkal szerelt prototípusnak 2019-ben kellene először a levegőbe emelkedni, légialkalmassági engedélyét 2021-re, két évvel a nyugati hajtóművekkel felszerelt változat után kaphatja majd meg.
A típus legutóbbi, egyben második legnagyobb megrendelője az Aeroflot orosz nemzeti légitársaság, a cég február elején 50 darab MSz-21-es repülőgépet rendelt a gyártótól. Ennél több példányra csak a szintén orosz székhelyű Avia Capital lízingcég tart igényt, szám szerint 85 darabra, és csak ez a két cég adott le eddig kötelező érvényű rendelést.
Az új orosz keskenytörzsű utasszállító bevezető légitársasága várhatóan a Red Wings lesz, a gépeket 169 utas szállítására székezik be, 16 üzleti és 153 turista osztályú üléssel.
Выкатка второго опытного самолета МС-21-300
Вчера мы "выкатили" второй опытный самолет МС-21-300 на Иркутском авиазаводе. Смотрите, как это было.
Közzétette: ОАК – Объединенная авиастроительная корпорация – 2018. március 26.