Napra pontosan 12 év szolgálat után elbúcsúzott másodikként forgalomba állított Airbus A380-asától az Emirates, de nem a járvány miatt: a flotta fiatalon tartása érdekében a cégnél folyamatos az öregebb repülőgépek nyugdíjazása. A kétszintes óriásgépet a franciaországi Tarbes-Lourdes-ba repülték át.

Illusztráció (Fotó: AIRportal.hu)

A dubaji légitársaság köztudottan ügyel flottája átlagos életkorának alacsonyan tartására, amely a nagy, hálózatos cégek között kiemelkedően jónak számító 7,5 év. Az idősebb gépek karbantartási költsége általánosságban magasabb, kevésbé gazdaságos az üzemeltetésük.

E stratégia az Emirates flottájában szolgáló más típusokhoz hasonlóan az Airbus A380-800-asokat is érinti.

A kétszintes óriásgépek kezdődő nyugdíjazásának szimbolikus lépése, hogy most az egyik legidősebb példány távozik a flottából.

Az A6-EDB lajstromjelű gép napra pontosan 12 évvel ezelőtt, 2008. október 27-én teljesítette első kereskedelmi járatát az Emirates színeiben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A gép utolsó hónapjait már nem töltötte aktív szolgálatban: a koronavírus-járvány okán bevezetett utazási korlátozások miatt kapacitáscsökkentésre kényszerült a légitársaság, és február 23-án ezt a gépet is leparkolta.

Az azóta eltelt nyolc hónap alatt az óriásgépről eltávolították az üzemeltetőre utaló jelzéseket. Utolsó útja EK2689 járatszámmal 2020. október 27-én, magyar idő szerint a délutáni-esti órákban a délnyugat-franciaországi Tarbes-Lourdes reptérre vezetett, ahol szétbontás vár rá, hasonlóan a Singapore Airlines és az Air France ugyancsak idekerült A380-asaihoz.

A szimbolikus jelentőségű kivonás ellenére még sokáig meghatározó marad a négyhajtóműves típus az Emirates flottájában: még több mint száz példány van a cégnél, bár most csak nyolcat használ aktívan.

A légitársaság még nyolc új példányt vesz át a típusból, az utolsó legyártott A380-as is a dubaji cég flottájába kerül majd, amelyet várhatóan jövőre vesz át a gyártótól.

Az utolsó repülés útvonala (Forrás: Flightradar24.com)