A Seattle környékén működő gyárakban dolgozó 33 ezer alkalmazott elsöprő többsége elutasította a menedzsment által ajánlott megállapodást és a sztrájk mellett döntött.
Csütörtökön a szakszervezeti tagok 94,6 százaléka a Boeing és az IAM szakszervezet által a héten aláírt megállapodás-tervezet elutasítása mellett szavazott, és 96 százalékuk voksolt a sztrájk mellett.
Péntektől emiatt leáll a 737-eseket összeszerelő rentoni, valamint a 767-es és a 777-es típusokat gyártó everetti üzem.
A sztrájk a 767-es katonai szállító és légiutántöltő változata, a KC-46, illetve a 737NG-n alapuló P-8A többcélú tengerészeti járőrgép gyártását is érinti.
Egyelőre nem tudni, hogy a munkabeszüntetés meddig béníthatja meg a gyártást, de egy hosszabb sztrájk tovább késleltetheti az egyébként is nagy csúszásban lévő gépátadásokat, és hatalmas pénzügyi terhet jelenthet a vállalatnak.
A Boeing ajánlata 25 százalékos béremelést tartalmazott a következő négy évre, szemben a dolgozók által igényelt 40 százalékkal, valamint javított volna a szociális juttatásokon és a cég garanciát vállalt arra, hogy a gyártó új kereskedelmi típusát a seattle-i régióban fogják gyártani.
Az új típus vélhetően a 737-es keskenytörzsű típus következő évtizedben forgalomba álló utódja lehet, miután az „új közepes méretű gép”, a 797-esként is emlegetett NMA terveit már korábban elkaszálták, bár a Boeing még nem jelentette be az új program terveit.
Legutóbb 2008-ban volt sztrájk a Boeingnél, amely közel két hónapra bénította meg a termelést, és milliárdos veszteségeket okozott.