A Qantas az év végén hoz döntés arról, hogy milyen formában indítja el ultrahosszú közvetlen járatait Sydney-ből, illetve Melbourne-ből Londonba és New Yorkba.

Alan Joyce vezérigazgató szavait az Australian Financial Review idézte. Elmondása szerint először a jogi hátteret kell megteremteni, majd meg kell egyezni a munkavállalókkal és érdekképviseletekkel is, mivel ma még semmilyen feltétele nincs meg annak, hogy 20-21 órás utakat teljesítsen a hajózószemélyzet. Ez után módosítani kell a munkavállalói szerződéseket is.

Amint kipipálják ezeket a lépéseket, akkor tud a Qantas döntést hozni arról, hogy a felkínált géptípusok közül melyiket választja majd. Mint arról korábban beszámoltunk, az Airbus az A350-es, a Boeing a 777X speciális változatával igyekszik meggyőzni az ausztrál légitársaságot. A gépek ezt követően nem csak ezeket az ultra hosszú járatokat (Sydney-London stb.) teljesítenék, hanem a Project Sunrise-nak hívott program részeként további amerikai és európai városokkal is közvetlen összeköttetést biztosítanának.

Forrás: Qantas

Arról azonban Joyce nem mondott semmit, hogy melyik típust favorizálják. Ismert, az ezeknél rövidebb, de még mindig maratoni Perth-London közötti, valamint Los Angelesbe, Dallasba és San Franciscóba tartó járatokat 787-9 Dreamlinerekkel repüli az ausztrál légitársaság.

A Qantas korábban azzal kereste meg az Airbust és a Boeinget, hogy olyan repülőgépet tervezzen, amely mintegy 300 utassal és poggyászukkal is képes az ultrahosszú járatokat közbenső leszállás nélkül teljesíteni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Bár korábban mindkét gyártó felvette az eléje dobott kesztyűt, Alan Joyce a South China Morning Postnak nyilatkozva elismerte, hogy részben fel kell adniuk terveiket, mert a számítások azt mutatják, hogy teljes terhelés mellett sem az Airbus A350-1000 ultranagy hatótávú, esetleg megvalósítandó változata, sem a Boeing 777-8 (az új generációs típusváltozat nagyobb hatótávú, rövidebb törzsű variánsa) nem képes ekkora távot megállás nélkül lerepülni.