Költséghatékonysági okokból a Norwegian arra készül, hogy minden téli menetrendi időszakban a korábbinál több gépét parkolja le. A cég anyagi helyzete egyébként stabil, a vezető szerint nincs szükség újabb tőkebevonásra.

Geir Karlsen vezérigazgató az első pénzügyi féléves jelentés nyilvánosságra hozatalakor beszélt a cég terveiről a Flightglobal szerint.

Mint mondta, a fő probléma, hogy az alacsonyabb forgalmú, téli hónapokban túl sok pénzt veszített a légitársaság, ezért nemcsak a kapacitásokat csökkentik majd, hanem a korábbihoz képest arányaiban több repülőgépet vonnak ki ideiglenesen ezekben az időszakokban.

Fotó: AIRportal.hu

A flottában hivatalosan jelenleg 50 repülőgép van, és forgalomtól függően mindegyiket forgalomba tudják adni, jövőre pedig 60-70 repülőgép használatával számolnak.

A 2021/22-es téli időszakban a cégnek egyetlen célja van, minél több készpénzt megőrizni, ebben segítséget nyújt a repülőgépek használatarányos bérleti díja, emellett a személyzet beosztását és a humánerőforrás-gazdálkodást is javítani szeretnék.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Geir Karlsen pozitívumként azt említette, hogy az egyre jobb foglalási adatok miatt nem lesz szükség újabb tőkebevonásra, de a vállalat nem adott ki előrejelzést a 2021-es pénzügyi teljesítményével kapcsolatban.

A reorganizáció azonban folytatódik, mivel ennek és a javuló utasforgalomnak köszönhetően a légitársaság 1,6 milliárd korona adózott nyereséget jelentett 2021 első felére a tavalyi 5,5 milliárdos veszteség után.

Mint ismert, a Norwegian tavaly csődvédelembe vonult, és reorganizációt hajtott végre, a hitelállományt ennek során 80 százalékkal csökkentette, az összes hosszútávú járat megszüntetéséről döntött, visszamondta az új gépekre szóló megrendeléseit, és csökkentette a flotta méretét. A csődvédelemből idén május végén jött ki a cég.