Felavatták a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az új árukezelő központ, a Cargo City első épületét és a hozzá tartozó forgalmi előteret, a bérlők rövidesen beköltöznek, januárban pedig megkezdődik az üzemelés.
Az 50 millió eurós beruházás kicsivel több mint egy év alatt készült el, az építést 2018 szeptemberében kezdték el.
A beruházáshoz kapcsolódóan még zajlik az új turbókörforgalom, illetve az árutovábbító és irodaközpont kivitelezése, utóbbit a tervek szerint január végén fejezik be és februárban már használható lesz.
Összesen 35 bérlővel írt már alá szerződést a Budapest Airport, a legnagyobbak a Celebi és a Menzies. Az integrátor társaságok (UPS, DHL, FedEx, TNT) eddigi helyükön, az 1-es terminálon maradnak.
Az ünnepélyes megnyitón Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója beszédében azt hangsúlyozta, hogy tavaly csaknem 150 ezer tonna árut kezelt a repülőtér, és az utasforgalom mellett az árumennyiség is jelentős mértékben, összesen 80 százalékkal nőtt 2015 és 2018 között.
A Cargo City 250 ezer tonnára bővíti a repülőtér áruforgalmi kapacitását, de ha a piac ennél többre tart igényt, akkor az új komplexum bővíthető.
Úgy vélte, bár a cargo-üzletág globálisan és Magyarországon is stagnál az idén, van még bővülési lehetőség a szektorban. Aláhúzta, hogy ezekből az új beruházásokból a magyar gazdaság is előnyt húzhat.
Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára azt mondta, 15 évek kellett eltelnie a tervek megvalósulásának, és reményét fejezte ki, hogy a jövőben hamarabb készülnek el a reptéri fejlesztések.
Hozzátette, elvárják, hogy a repülőtér üzemeltetője a jövőben is folytassa a fejlesztéseket, ehhez minden segítséget megkapnak a kormánytól és a hivatalos szervektől.
A repülőtér vecsési oldalán felépített logisztikai bázis egy 21 600 négyzetméteres raktárcsarnokból és irodai részből, ennek közelében egy másik, 11 200 négyzetméteres, a speditőrök számára a légiáru továbbítására szolgáló létesítményből, valamint a repülőgépek fogadására szolgáló, 32 000 négyzetméter területű beton előtérből áll.
Ez utóbbi új állóhelyeket biztosít egyszerre két Boeing 747-8F, vagy négy keskenytörzsű gépnek, jelentősen javítva az előtéri cargo-kapacitást. A „Jumbók” akár 130 tonna árut is szállíthatnak.