Felfüggesztette a 777-8-as verzió fejlesztését a Boeing, az első forgalomba állás 2022-es dátuma így későbbre csúszik – írta a Reuters és az Air Current szaklap, amit a gyártó is megerősített.
A hírügynökség beszámolója szerint a Boeing a 737 MAX-okkal kapcsolatos sűrű tennivalók, illetve a 777X tesztelését és berepülését alapjaiban érintő General Electric-hajtóműhiba miatt is kénytelen késleltetni a 8-as változat fejlesztési programját.
A hajtóművel kapcsolatos problémák miatt az a 777-9-es első felszállására az eredeti tervekkel szemben idén már nem kerülhet sor, azt 2020. első negyedévére időzítik.
Bár a rövidebb törzsű és kisebb befogadóképességű, de nagyobb hatótávval rendelkező 8-as variánsra viszonylag kevés rendelés érkezett, a Boeing mégis presztízskérdést csinál az ügyből. Nem véletlenül, a gyártó ugyanis ezzel a géppel pályázott a Qantas Project Sunrise elnevezésű felhívására, emellett két fontos vevője, az Emirates és a Qatar is kért ebből a típusváltozatból.
Az ausztrál légitársaság közbenső leszállás nélküli, ultrahosszú járatokat szeretne üzemeltetni, köztük a 21 órásra tervezett Sydney és London közti útvonalon is. A tervek 2023-as járatindulásról szóltak eddig.
Az Air Current írt elsőként a csúszásról: az eredeti elképzelés szerint a standard elrendezésben 365 utasüléssel berendezhető 777-8-as 2022-ben, két évvel a 9-es után állhatott volna forgalomba, de a döntés értelmében ez későbbre tolódhat, 2023-ra vagy még az utánra is. A gyártó a közleményében ugyanakkor jelezte, továbbra is versenyben szeretnének maradni a Qantasnál.
Mint arról korábban beszámoltunk, az Airbus az A350-1000ULR-rel pályázik az ausztráloknál, a Qantas tájékoztatása szerint mindkét gyártó leadta utolsó, végleges ajánlatát. A friss hírekre reagálva a légitársaság azt közölte: az idén mindenképpen döntést hoznak arról, hogy az európai vagy az amerikai gyártó ajánlatát fogadják-e el.
A 8-as verziójú 777-esre eddig az Emirates és a Qatar Airways adott csak le rendelést, ketten összesen 45 darabot kértek.