A teljes leállás széléről sikerült talpra állnia a kínai pénzügyi háttérrel működő, grúz Myway Airlines-nak. A cég folytatja menetrend szerinti üzemelését, a nyári időszak alatt pedig a flottája is bővül.

A kínai hátterű légitársaság közlése szerint bár voltak időszakos problémák, arról nincs szó, hogy véglegesen eltűnnének a piacról.

A Myway Airlines első budapesti járata 2018. október végén. (Forrás: Budport Handling Kft.)

A 2018 március végén elindult grúz légitársaság hat hónap folyamatos működés után tavaly decemberben függesztette fel menetrend szerinti üzemelését, a Tbiliszi – Tel Aviv járata kivételével.

A légitársaság Kijev, Harkov, Róma és Budapest irányába üzemeltetett rövid ideig járatokat Tbilisziből, a novemberre tervezett athéni járatnyitást még az előtt törölték, hogy egyetlen járat is elindult volna.

A cég “tetszhalott” időszaka alatt annak második Boeing 737-800-asa a Russian Aviation Insider beszámolója szerint Afrikában és az Arab-félszigeten repült charter járatokat különböző megrendelők számára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A közlések szerint a befektetőkeresés mellett a cégvezetés időközben helyrehozta az értékesítéssel kapcsolatos problémákat, az üzleti modellt pedig felülvizsgálták.

A korábban használt, Kelet-Ázsiában népszerű, Európában azonban problémásnak számító Travelsky foglalási rendszer (CRS) helyett másik, eddig meg nem nevezett szolgáltatót választottak, hogy jobban igazodjanak az üzleti modellben elsődlegesként megjelenő európai piaci igényekhez.

Ezt követően április 26-án egy új útvonalon indult újra a menetrend szerinti üzemelés, az első járat Tbilisziből a Moszkva közelében található Zsukovszkij repülőtérre érkezett meg. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) által kiadott nyári menetrend szerint az útvonalon a továbbiakban hetente négy járatpárt teljesít a légitársaság.

Arról ugyanakkor nincs információ, hogy a korábbi, elsősorban európai útvonalak közül melyeken indulnak újra a járatok, és a felülvizsgálat eredményeként mely repterek kerültek ki az útvonalhálózatból.

A Myway Airlines budapesti járatairól nincs információ, hogy ezt is újraindítaná-e a légitársaság.

Natalia Sville, a Myway Airlines járatfejlesztési igazgatója ugyanakkor kiemelte, hogy stabilizálódott a cég anyagi helyzete, és még a nyári szezon alatt megérkezik a flottába a harmadik Boeing 737-800-as.

Nyilatkozata szerint a következő öt évben ezzel a típussal kívánják folytatni növekedési programjukat, amelynek legelső célja, hogy a 2018-as negyvenötezres utasszámot 30%-kal hatvanezerre sikerüljön feltornázni 2019 végére.

Hozzátette, a távlati tervekben már szerepel hosszútávú járatok üzemeltetésére alkalmas repülőgép beszerzése is, ehhez viszont szükséges a légitársaság további, dinamikus fejlődése.

Forrás: BUDPORT Handling Kft.

A Myway Airlines 2018 januárban szerezte meg a nagygépes üzemeléshez szükséges Légi Üzemeltetői Engedélyt (AOC), majd egy hónappal később a kereskedelmi járatok indításához szükséges Üzemeltetési Engedélyt (OL). A cég 2018 májusában indította el első charter, majd júniusban első menetrend szerinti járatát, amikor megszerezte a nemzetközi üzemeléshez, például az EU légterébe történő belépéshez szükséges TCO tanúsítványt (Third Country Operator’s Certificate).