Az áruszállító és charter céget 5,2 milliárd dollár értékű, készpénzes tranzakcióban veszi meg egy tőkeerős befektetői csoport, ez megnyitja az utat a légitársaság flottájának megújítása előtt.
A megállapodás értelmében az Atlas mostani tulajdonosai részvényenként 102,50 dollárt kapnak készpénzben, ami 57 százalékos felárat jelent a vállalat papírjainak elmúlt 30 napban mért átlagértékéhez viszonyítva.
A felvásárlás az idei utolsó negyedévben, vagy a jövő év elején zárul, a légitársaság vezetése ezt követően is folytatja munkáját.
Az Apollo Global Management által vezetett konzorciumban a J.F. Lehman & Company és a Hill City Capital is részt vesz.
Az Atlas Air Worldwide Holdings főleg légiáru fuvarozással foglalkozik, de utasszállító charterjáratokat is üzemeltet, kapacitásait jelentős részben wet-lease modellben, azaz repülőgépeit személyzettel együtt bérbe adva, vagy hosszú távú charter-megállapodások révén teljesíti, egyebek mellett a DHL, az Amazon Prime Air és az amerikai légierő számára.
A légitársaság flottájában Boeing 747-8F repülőgépek mellett áru- és utasszállító 747-400-asok, 767-300-asok és Boeing 737-esek is megtalálhatók. A géppark átlagos életkora közel 23 év, főleg a 767-esek és a 747-400-asok cseréje időszerű, a flottamegújításhoz szükséges finanszírozás az új, tőkeerős befektető belépésével biztosított.
Amint korábban megírtuk, az Atlas Air lesz az utolsó négy legyártott Boeing 747-es üzemeltetője, amelyből kettőt a Kuehne+Nagel számára ad bérbe. A cég korábban a Boeing 777F típusból is rendelt, és tavaly integrálta a Southern Air áruszállító légitársaságot.