A hajtóművekkel kapcsolatos hibák miatt az Air New Zealand is kénytelen a kereskedelmi forgalomból ideiglenesen kivonni két Dreamlinerét.
Az elmúlt időszakban a Rolls Royce Trent 1000 hajtóművek korai korróziós és fáradásos problémái miatt elrendelt hatósági vizsgálatok hibás hajtóműveket találtak az Air New Zealand két Boeing 787-9 Dreamliner gépén is, így azokat ideiglenesen földre parancsolták.
Az érintett erőforrásokat leszerelték a gépekről, és azokat a Rolls Royce szingapúri javítóüzemébe szállították, ahol a szakemberek megkezdték a hibás részegységek cseréjét.
Az új-zélandi cég tizenegy 787-eséből az eddigi eredmények alapján csak kettő érintett, a másik kilenc példány egyik erőforrása sem a hibás Trent 1000 szériából került ki – írja az ATW Online.
Az Air New Zealand a kérdéses hajtóművek visszaérkezéséig, és a Dreamlinerek újbóli forgalomba állításáig a géphiány és járatkimaradások elkerülésére két darab szélestörzsű gépet bérel személyzettel együtt a HiFly-tól. A portugál légitársaságtól Airbus A330-as áll szolgálatba az Air New Zealand járatain.
670 Dreamliner negyede lehet érintett
Az elmúlt időszakban több a 787-est üzemeltető légitársaság is sorozatosan jelentett repülés közbeni hajtóműleállással végződő meghibásodásokat, ami miatt több gépet is ideiglenesen le kellett állítani, mert felmerült a gyanú, hogy mindkét hajtómű hibás.
A hibák a Rolls Royce Trent 1000 C típusváltozatú erőforrásokon jelentkeztek, amely a gyártó adatai szerint 380 darab hajtóművet érint. A Boeing közlése szerint ezekből az eddig átadott 670 Dreamliner negyedének szárnya alá került ezekből legalább egy.
Ezért az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) elrendelte minden Boeing 787 Dreamlineren üzemelő Trent 1000 hajtómű boroszkópos vizsgálatát.
Emellett pedig, mint arról beszámoltunk, az amerikai repülésfelügyelet, az FAA pedig korlátozta a típus 330 perces ETOPS engedélyét 140 percre, a hibás példányok esetében pedig 60 percre.