Megkapta a forgalomba álláshoz szükséges tanúsítványt a brazil gyártó utasszállítóból átalakított E-Freighter típusa az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatalától (FAA), az európai engedély kiadása még az idei évben várható.

A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) tanúsította az Embraer E-Freighter átalakítási programját és a U.S. Cargo Systems által a típushoz kifejlesztett fedélzeti árukezelő rendszert, ezzel az USA-ban forgalomba állhat az első E190F – közölte a gyártó.

A brazil Nemzeti Polgári Légiközlekedési Ügynökség (ANAC) tanúsítványát a közlés szerint már júliusban megszerezték,
az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) pedig még ebben az évben kiadhatja a típus európai forgalomba állításához szükséges engedélyt.

A brazil gyártó a kisebb hatótávolságú és kapacitású turbólégcsavaros, valamint a nagyobb keskenytörzsű típusok közti űrt töltené be az E-Freighterekkel, emellett a kiöregedő és kevésbé hatékony cargo-repülőgépek leváltása miatt számít megrendelésekre.

Forrás: Embraer

Az Embraer 2022 márciusában jelentette be, hogy elindítja az E190-es és E195-ös típusok áruszállítóvá alakítási programját, az első példány idén áprilisban hajtotta végre szűzrepülését.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A fedélzet és az alsó raktér kapacitását együttvéve a maximális hasznos teherbírás az E190F esetében 13,5 tonna, a később elkészülő, nagyobb E195F esetében pedig 14,3 tonna.

A konverziós programban a gyártó nagy méretű cargo-ajtót alakít ki a törzs szárny előtti részén, megerősíti a fedélzet padlózatát, amelyre rakodást segítő rendszert szerel, a pilótafülke és a raktér közé 9 G erőhatásnak is ellenálló válaszfalat, valamint a fedélzetre tűzoltó rendszert épít be.

A közepes méretű E-Jet áruszállítók a turbólégcsavarosoknál (pl. ATR-ek) 50 százalékkal nagyobb kapacitást és háromszor nagyobb hatótávolságot kínálnak, a keskenytörzsű Boeing 737 és A320 típusoknál viszont 30 százalékkal alacsonyabb költséggel üzemeltethetők.