Megszerezte az orosz állami helikoptergyártó vállalat a Kamov Ka-62 közepes méretű, kéthajtóműves helikopter belföldi forgalomba állításához szükséges hatósági típustanúsítványt.
A 6,8 tonna maximális felszállótömegű, fedélzetén legfeljebb 15 utas vagy 2 tonna áru szállítására képes Ka-62 típust 2012-ben mutatta be a gyártó, de a prototípus első felszállására csak 2018-ban került sor. Azóta a berepülési programban használt három példány 434 repülést teljesített, és összesen mintegy 700 órát töltött a levegőben.
Az első sorozatgyártott példány már el is készült, átadása a jövő év elején várható. A típusból jövőre hat, 2023-ban nyolc, 2024-ben pedig 10 készülhet.
Az ötlapátos főrotorral felszerelt típus hatótávolsága 700 kilométer, legnagyobb sebessége 310 km/h. A Ka-62-est jelenleg a Safran Helicopter Engines Ardiden 3G hajtóműveivel szerelik fel, de később a még fejlesztés alatt álló Klimov VK-1600 orosz hajtóművel is rendelhető lesz.
A gyártó a helikopterhez további fejlesztéseken is dolgozik, például 2,5 tonnás külső, felfüggesztett teher emelésének lehetőségén, és egy fedélzeti egészségügyi modul tanúsításán.