Az abu-dzabi légitársaság következő három Boeing 787-es repülőgépe továbbfejlesztett kabinberendezéssel érkezik, a vállalat az évtized végére a duplájára, 150 gépre növelné flottáját, utasai számát pedig megháromszorozná.
Az Etihad Airways három Boeing 787-es átvételét tervezi az idei év harmadik negyedévében, amelyek új fedélzeti berendezéssel állnak forgalomba.
Az üzleti osztályt a Collins Aerospace Elements üléseivel szerelik fel, amelyek elhúzható ajtókkal is rendelkeznek. Ez a típusú ülés először kerül Dreamlinerek fedélzetére, eddig a légitársaság Airbus A350-1000-esein találkozhattak vele az utasok, de a privát teret biztosító elválasztóelemek a 787-eseken magasabbak lesznek.
A gépek üzleti osztályán 32 ülést helyeznek el, 1-2-1 elrendezésben, azaz az összes ülésről közvetlenül ki lehet lépni majd a folyosóra. A székek csaknem 2 méter hosszú, teljesen vízszintes ággyá dönthetők, 17,3 hüvelykes, 4K felbontású érintőképernyővel, Bluetooth fejhallgató párosítási lehetőséggel, több aljzattal és vezeték nélküli töltővel, valamint több nagy méretű tárolóhellyel szolgálják a kényelmes repülést.
A turista osztályon 271 férőhely áll az utasok rendelkezésére, az ülések könnyebbek és ergonomikusabbak lesznek, és a karcsúbb profilú kartámaszoknak köszönhetően megnövekedett térérzetet biztosítanak. Minden ülésben 13,3 hüvelykes, 4K felbontású érintőképernyőn élvezhetők a Safran által gyártott fedélzeti szórakoztatórendszer tartalmai, a saját eszközök pedig USB-portokon tölthetők.
A repülőgépeken a Viasat új, Ka-sávos technológiát használó rendszere kínál nagysebességű Wi-Fi hozzáférést, amellyel akár filmeket és élő TV-adásokat is lehet nézni az Etihad új Wi-Fly csomagjaival, előzetes regisztráció esetén ingyenes szöveges csevegési lehetőséggel számos ismert alkalmazáson keresztül.
Új stratégia mentén növekedne az Etihad
A napokban az Etihad Airways vezérigazgatója, a korábban a TAP Portugalt vezető Antonoaldo Neves a Reutersnek azt nyilatkozta: a légitársaság célja, hogy 2030-ra a mai duplájára, 150 gépre növelje flottáját, utasai számát pedig megháromszorozza.
A szakember kiemelte: légitársaság úgy alakítja át a hálózatát, hogy csak olyan úti célokra repüljön, amelyeken profitot tud termelni.
Ennek értelmében a fókuszt a közép- és hosszútávú útvonalakra helyezik át, az ultra hosszú járatok helyett, ahol intenzív versenyt tapasztalnak és nagyobb kihívást jelent a nyereséges üzemelés.
Elképzelésük szerint Kínát, Délkelet-Ázsiát, Indiát kötnék össze az öböl-menti térséggel és azon keresztül Európával, valamint az Egyesült Államok keleti partvidékével.
A szakember különösen az indiai piacon lát növekedési lehetőségeket, ahol a Tata-csoport által megreformált Air India és a Turkish Airlines-szal együttműködő Indigo diszkont légitársaság terjeszkedése jelenti a legfőbb konkurenciát.
Az Etihad Airways organikus növekedést céloz meg a piacon, de nem zárja ki a kódmegosztásos és interline együttműködéseket, azonban a Jet Airways balul elsült felvásárláshoz hasonló akvizíciókat nem tervez.
A légitársaság flottájában összesen 90 repülőgép van jelenleg, de közülük 14-et jelenleg tárol a cég. Köztük 15 Airbus A320-200 (ebből 4 parkol), 9 A321-200, 5 A350-1000, 10 A380-800 (egyelőre mind parkol), 7 Boeing 777-300ER, 30 787-9 Dreamliner, 9 787-10 Dreamliner és 5 Boeing 777F áruszállító teljesít szolgálatot.