Az 1968 óta szolgálatban álló Boeing 737-es több mint fél évszázadon át uralta a keskenytörzsű repülőgépek piacát, de az A320-as még az év vége előtt megelőzheti az átadott példányok számában.

Az idei év június végéig az Airbus 12 097 példányt adott át az üzemeltetőknek az 1988-tól forgalomban lévő A320-as családból, míg amerikai riválisa 12 134 darabot szállított le a 737-esből a típus 1967-es bemutatkozása óta.

Ez azt jelenti, hogy a Boeing előnye mindössze 37 példány volt az európai riválishoz képest az idei első félév végén.

Tekintettel arra, hogy az A320 család gyártási üteme jelentősen meghaladja a 737-esét, amelyet minőségügyi problémák miatt hatósági utasításra visszafognak, az európai típus hónapokon belül átveheti a legnagyobb példányszámban gyártott keskenytörzsű sugárhajtású típus címét.

Fotó: AIRportal.hu

Az A320-as család a megrendelések számát tekintve már jóval korábban megelőzte riválisát, az európai gyártó jelenleg 7179-re rendelkezik megrendeléssel, míg a Boeing 737-esből mindössze 4873-ra van jelenleg érvényes rendelése az amerikai gyártónak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing teljesítményére a 737 MAX két katasztrófája, valamint a típus hosszú hónapokig tartó, világszerte elrendelt repülési tilalma is rányomta a bélyegét, amit még tetéztek a típus minőségi és gyártási problémái, a tavaly év végi sztrájk, a MAX 7 és 10-es változatok tanúsításának csúszása, valamint az Alaska Airlines Boeing 737 MAX 9-es gépének balesete.

Az Airbus eközben jelentősen bővítette gyártási kapacitásait a hamburgi és toulouse-i üzemek mellett az USA-ban és Kínában is, a befogadóképessége és hatótávolsága miatt népszerű A321neo és megnövelt hatótávú változatai rendkívül népszerűek a légitársaságok és lízingcégek körében is.

Ugyanakkor az ellátási lánc akadozása, illetve különösen az új generációs hajtóművek műszaki problémái és vártnál lassabb szállításai miatt az európai vállalat is nehezebben tudja felpörgetni a gyártást.