A kabin áttervezett oldalpaneleivel, így az eddigi komfortot megőrizve 10 székes turista osztályú sorok is kialakíthatók az Airbus új generációs szélestörzsűjén.
Christian Scherer, az európai repülőgépgyártó kereskedelmi igazgatója a Farnborough-i Légiszalonon a Flightglobalnak elmondta: hamarosan szolgálatba is áll az első ilyen opcióval készült A350-es, de hogy mely légitársaságnál, azt nem említette.
Tájékoztatása szerint a kabin áttervezett, vékonyabb és más kialakítású oldalpanelei révén nem romlik majd az utasok komfortérzete a 9 helyett 10 üléses sorokkal, tehát a sortávolságtól függően 20-30 további szék is elfér majd a fedélzeten.
Ezzel a nagyobbik, A350-1000-es típusváltozat mintegy 400 utast szállíthat majd az eddigi 369 helyett, standard, gyári kétosztályos elrendezéssel számolva.
Egyébként jelenleg is van 10 üléses turista sor A350-esen: például az egy tulajdonoshoz tartozó Air Caraibes és French Bee légitársaságoknál, amelyek főként Franciaország és a tengeren túli területei közötti nyaralójáratokra specializálódtak. Ám ez a mostani kabinkialakítás miatt némileg keskenyebb üléseket jelent a szokásos 18 hüvelyk helyett.
Amint a cikk is emlékeztet rá, főként Tim Clark Emirates-elnök szorgalmazza egy ideje, hogy az A380-asok gyártásának befejeztével szükséges lenne a jelenlegi A350-1000-esnél nagyobb befogadóképességű változatra az új generációs kéthajtóművesből, ezt most a légiszalonon is megtette.
Korábban többször felmerült a hírekben, amint mi is megírtuk, hogy az Airbus gondolkodik egyrészt a meglévő variáns kapacitásnövelésén, másrészt esetleg törzshosszabbításon.
Most Scherer a gép megnövelésével kapcsolatos kérdésre úgy válaszolt: természetesen elképzelhető egy még nagyobb A350-es, de konkrét tervrajzok nincsenek erre.
Szavai szerint folyamatosan vizsgálják a típus továbbfejlesztését, jelenleg azonban elégedettek az ügyfelek visszajelzései és a tapasztalatok alapján, ám bármilyen lépés elképzelhető.