Megoldást talált az Airbus az ultra nagy hatótávú A350-900ULR még további teljesítménynövelésére, emellett pedig változatlanul látnak keresletet a még hosszabb törzsű változatra is, ám nem sietnek az A350-2000-es kifejlesztésével – nyilatkozta a gyártó kereskedelmi igazgatója.

Az új generációs szélestörzsűje, az A350-es az Airbus szerint még mindig tartogat lehetőségeket hatótávban és kapacitásokban is. Christian Scherer kereskedelmi igazgató az aero.de szerint kedden egy toulouse-i eseményen beszélt a közeljövő irányairól.

A vezető szerint sikerült megoldást találniuk arra, hogy a Qantas minden eddiginél hosszabb, Sydney és London között tervezett nonstop járatához az A350-900ULR-ből további hatótávolságot hozzanak ki.

Állítólag megtalálta a megoldást a gyártó az A350ULR további hatótávnövelésére (Forrás: Airbus)

Mint ismert, az A350ULR a Singapore Airlines flottájában állt szolgálatba, ám az ausztrál légitársaság jövőbeni terveihez nem elegendő a teljesítménye.

A cég ugyanis Sydney-ből és Melbourne-ből szeretne közbenső leszállás nélküli járatokat indítani Nagy-Britanniába és Észak-Amerika atlanti parti nagyvárosaiba is, amelyek a jelenleg Boeing 787-esekkel repült Perth-London útvonalnál is jóval hosszabbak volnának.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ehhez keres a Qantas a most elérhetőknél még jobb képességekkel bíró géptípust, a Boeing és az Airbus pedig gőzerővel dolgozik is azon, hogy elnyerje ezt a megbízást.

A kereskedelmi igazgató beszélt arról is, hogy még mindig fontolgatják az A350-es törzsének további megnyújtását, bizonyosan volna rá kereslet, ám nincsenek időkényszerben.

Ahogy arról már írtunk, évek óta hallani, hol hivatalosan, hol pletykaszinten, hogy az Airbusnál vizsgálják az A350-2000-nek is becézett, még hosszabb törzsű változatot.

Az elmúlt években a gyártó jegelte az -1000-eshez képest 3,7 méterrel megnövelt, 78,5 méteres törzshosszúságú, mintegy 414 üléses változatot, ám szakértők szerint az A380-as gyártósor bezárása, valamint a Rolls-Royce még újabb generációs, Ultrafan elnevezésű hajtóművének fejlesztése révén egyre több érv szólhat mellette.

Scherer most beszélt a gyártási rátáról is, szerinte a havi tíz példányos ütemnél egyelőre megállnak, a belátható jövőben ez a megfelelő szerintük. Jelenleg nincs új fejlesztési program az Airbus háza táján, így a kereskedelmi igazgató szerint a portfólió egyenkénti, fokozatos továbbfejlesztésére tudnak most figyelni.