Ismét visszavágta a Boeing a legnépszerűbb szélestörzsű típusának összeszerelési ütemét, 2021 közepétől havonta 6 helyett eggyel kevesebb készül majd.
A Reuters jelentése szerint erről az amerikai gyártó pénzügyi vezetője beszélt. Greg Smith elmondása szerint novemberben egyetlen példányt sem adtak át üzemeltetésre, részben azért, mert a légitársaságok a járvány miatt nem akarnak új szélestörzsű gépeket, ezért elhalasztották az átvételeket.
A Boeing legutóbb a nyár közepén döntött a 787-es gyártási rátájának mérsékléséről, akkor 10-ről 6-ra csökkent a kibocsátás, most tehát még egy példánnyal kevesebb lesz. Szintén a nyáron számoltunk be róla, hogy elérte az 50-et az elkészült, de át nem adott 787-esek száma.
A pénzügyi vezető beszélt arról is, hogy a 737-esek összeszereléséhez is hozzányúlhatnak, szavai szerint „megfelelő módon” fogják módosítani a gyártási rátát.
Mint megírtuk, közel 450 elkészült, de át nem adott 737 MAX vár arra, hogy a megrendelő légitársaságok átvegyék. A helyzetet nehezíti, hogy több vásárló vagy visszalépett, vagy megszűnt, ezért ezekre a gépekre a Boeingnek új vevőket kell találnia.
Greg Smith a 777X-programot is említette: állítása szerint csak a Szövetségi Légügyi Hivatalon (FAA) múlik, hogy mikor tudják átadni az elsőt az Emirates-nek. Korábban 2022-es átadást terveztek. Tim Clark, a dubaji légitársaság vezetője a héten azt mondta, fogalma sincs, mikor vehetik át gépeiket.