Az informatikai rendszer leállása miatt több járat más repülőtereken szállt le, törlések és késések történtek, az incidens még szerdán is okozott fennakadásokat.
A repülőtér informatikai rendszereit az Akira hekkercsoport törte fel, a bűnözők váltságdíjat követeltek az alkalmazások és az adatok visszaállításáért, azaz egy klasszikus zsarolóprogramos támadás (ransomware attack) történt. A váltságdíj kifizetését az üzemeltető és az állami tulajdonos is elutasította.
Az informatikai rendszerek működésképtelenné válása miatt hétfő este leállt az utasfelvétel és a járatokra történő beszállítás, nem működtek az információs kijelzők és a repülőtér honlapja sem.
A repülőtérre érkező számos járatot más légikikötőkbe irányítottak át, az induló járatokat törölték, ezért hatalmas tumultus alakult ki az utasforgalmi csarnokokban.
A repülőtér, a földi kiszolgálók és a légitársaságok keddre manuális adminisztrációra álltak át, így bár késésekkel, de a járatok mintegy 70 százaléka el tudott indulni – nyilatkozta a repülőtér egyik vezetője a portal.hr oldalnak.
A kritikus informatikai rendszereket csak szerdán reggelre sikerült részlegesen visszaállítani, de például a repülőtér honlapja és járatinformációs oldala még szerda délután is elérhetetlen volt.
A járatkövető alkalmazások adatai szerint a repülőtéren még szerdán is késéssel indult el a járatok jelentős része, de törlés már csak kevés fordult elő.
Amint korábban megírtuk, múlt pénteken egy globális informatikai hiba okozott jelentős fennakadásokat világszerte a légitársaságok és repülőterek működésében, ami a budapesti légikikötőt is érintette.