Húsz Boeing 787-9 és még húsz Airbus A350-900 új generációs szélestörzsű repülőgépet rendelt a Lufthansa-csoport, hat darab Airbus A380-asát kivonja 2022-23 között a légitársaság, a csoport igazgatóságának ma meghozott döntése szerint.

A most megrendelt Boeing 787-9 és Airbus A350-900 repülőgépek 2022 és 2027 között érkeznek a flottába.
Jelenlegi listaárakon számolva a megrendelések értéke összesen 12 milliárd amerikai dollár, de a Lufthansa-csoport jelentős engedményekkel jutott hozzá a gépekhez. A tényleges vételárat nem hozzák nyilvánosságra.
Az összesen negyven új generációs kéthajtóműves szélestörzsű repülőgéppel a régebbi négyhajtóműveseit helyettesíti a Lufthansa-csoport.
A Lufthansa azt még nem döntötte el egyelőre, hogy a negyven új repülőgép melyik tag-légitársasághoz, és melyik hubra kerül majd
Sokat sejtető módon a hírhez mellékelt látványterven a Lufthansa mellett a Swiss és az Austrian színeiben is megjelent egy-egy Boeing 787-9 Dreamliner.

Az új generációs kéthajtóművesektől további üzemanyag megtakarítást, így 20%-kal olcsóbb üzemelést, jobb utaskomfortot, jelentősen kisebb károsanyag-kibocsátást és zajszennyezést vár a Lufthansa.
A Lufthansa egyúttal bejelentette at is, hogy 14 darabos Airbus A380-as flottájából hat darabtól megválik.
Az értékesítésre kerülő, kétszintes, négyhajtóműves óriásgépeket 2022 és 2023 között vonja ki a forgalomból Lufthansa.
A Lufthansa-csoport légitársaságai jelenleg 199 szélestörzsű repülőgépet üzemeltetnek (2018. decemberi állapot), amelyből tizenkettő modern Airbus A350-900-as típus, 2020 elejétől pedig a Lufthansa elkezdi átvenni Boeing 777-9-es repülőgépeit.
