Húsz százalékkal csökkent a Ryanair adózott nyeresége az első negyedévben úgy, hogy utasforgalmuk és bevételük is emelkedett.
A társaság lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint az utasforgalom 7 százalékkal 37,6 millióra nőtt a június 30-ával zárult első negyedévben, az árbevétel pedig 2 milliárd eurót tett ki, 9 százalékkal magasabbat, mint az előző év azonos időszakában.
Ennek ellenére az ír fapados társaság a tavalyihoz képest 20 százalékkal kevesebb, 319 millió euró adózott nyereséget könyvelhetett el. A Rynair tájékoztatása szerint a magasabb bér- és kerozinköltségek járultak hozzá a tavalyinál rosszabb eredményhez. A bérköltség 34 százalékkal volt magasabb, és a járattörlések miatt az utasoknak a tavalyihoz képest 40 százalékkal több kártérítést fizettek ki.
A bérköltség emelkedése akkora volt, hogy az egyébként 30 százalékkal emelkedett a kiegészítő árbevétel hatásait is ellentételezte. Emellett a túlkapacitás miatt 4 százalékkal 39 euróra csökkent az átlagos jegyár, ami nyomást helyez a jövedelmezőségre.
A kerozinárakkal kapcsolatban a Ryanair azt közölte, hogy a tavalyi 50 dolláros hordónként ár helyett most 80 dollárt fizetnek, és hiába vásárolták meg előre 58 dolláros szinten a szükségletek 90 százalékát, a teljes éves kerozinköltség 430 millió euróval emelkedik majd.
Túl nagy baj azonban a Ryanair szerint nincs, mivel a pénzügyi év végére várható profitelőrejelzést nem módosították, továbbra is az 1,25-1,35 milliárd eurós sávba várják az év végi eredményt.
Eközben a Rynaair története legnagyobb sztrájkjára készül, a héten a portugál, a belga és az olasz hajózó személyzet sztrájkolhat, emiatt 300 járatot már törölt a légitársaság, amely nem mellékesen kirúgásokkal fenyegette meg a dolgozókat, ezzel megpróbálva elejét venni a további sztrájkoknak.