Régóta nem látott eredményt produkált a Ryanair a december 31-ével végződött harmadik pénzügyi negyedévében: a társaság 20 millió eurós adózás utáni veszteséget volt kénytelen elkönyvelni.
A légitársaság honlapján közzétett kimutatás szerint a bevételek 1,5 milliárd eurót tettek ki, ez 12 százalékos javulásnak felel meg az egy évvel korábbihoz képest. A kiegészítő árbevétel 550 millió euró volt, 22 százalékkal több, mint tavaly ugyanilyenkor, így a Ryanairnél is egyre nagyobb rész származik ebből.
A kiadások azonban a bevételek növekedési mértékének majdnem háromszorosával, 30 százalékkal bővültek, és 1,6 milliárd eurót tettek ki. Ennek legfőbb oka, hogy a szakszervezeti megállapodások miatt a bérek költsége 31, az üzemanyagé pedig az áremelkedések következtében 32 százalékkal emelkedett.
Üzemi szinten a Ryanair így a harmadik negyedévben 68 millió eurós veszteséget hozott össze, míg egy évvel korábban 126 milliós nyereség mutatkozott. A Ryanair önmagában a negyedévet 20 milliós adózás utáni veszteséggel zárta.
Ha beleszámoljuk a Laudamotion 46,5 milliós buktáját is, akkor a Ryanair-csoport 66,1 milliós veszteséget könyvelt el a negyedévre.
A pénzügyi év eddigi időszakait figyelembe véve a Ryanair és a Lauda összesen 6,4 milliárd eurós bevétel (+10 százalék) és 5,1 milliárdos költségszint (+22,5 százalék) mellett 1,2 milliárdos üzemi (-22,8 százalék) és 1 milliárdos adózott eredményt (-22,4 százalék) ért el.
Ahogy arról az AIRportal is beszámolt, korábban egyes befektetők kezdeményezték, hogy Michael O’Leary távozzon a cég vezetéséből. A BBC értesülései szerint a menedzsment újabb öt évre meghosszabbította O’Leary szerződését, azonban a szakember feladatai némileg módosulnak a 2024-ig tartó periódusban.
O’Leary mostantól ugyanis a csoport vezérigazgatója lesz, így távolabb kerül a napi működéstől (és a szakszervezeti tárgyalásoktól), azaz nem közvetlenül irányítja a légitársaságokat, hanem az egyes cégek – Ryanair, Ryanair UK, Ryanair Sun és Laudamotion – egyes vezérigazgatói jelentenek majd neki.