A 2-es terminál első bővítését 1998. december 8-án adták át, ami új szintre emelte a budapesti reptér minőségét.
Az utascsarnok építése 1997 áprilisában kezdődött, és alig több mint másfél év múlva el is készültek vele. A reptér történeti összefoglalója szerint az átadásakor több mint 30 000 négyzetméter alapterületű új terminál a hozzá tartozó forgalmi előtérrel funkcionális elrendezés szempontjából lényegében a régebbi, attól kezdve 2A-nak nevezett csarnok tükörképe volt, kissé nagyobb méretben, évi 3,5 milliós utaskapacitással.
Ide költöztek át az addigra már eléggé korszerűtlen 1-es terminálról az ott üzemelő légitársaságok, ami minőségi ugrást jelentett a felújításra szoruló történelmi épülethez képest, például mert itt utashidak is rendelkezésre álltak már.
Bár a 2B lényegét tekintve hasonló lett a 2A-hoz, néhány tekintetben jelentősen el is tér tőle. Nemcsak megjelenésében, például a check-in csarnok tetőzetének kialakításában, a felülvilágítók alakjában, az anyaghasználatban (többek közt világosabb árnyalatú nemeskő-burkolatok, több fehér falfelület), hanem szerkezetében is.
Érdekessége, hogy az érkezési terület nagyobb belmagasságú, mint a 2A csarnoké, emiatt az indulási szint is magasabban van: ennek jele, hogy ha mostanság a 2B-hez igazított Sky Courtból tartunk a régebbi terminál beszállókapuihoz, egy lejtőn jutunk oda.
A 2B oldalszárnyát a Sky Court megvalósításakor bontották el, a 2A innenső irodarészével és a két csarnok tranzitterületét összekötő folyosóval együtt, amely helyett ideiglenes híd épült a beruházás idejére. Hiszen míg a két terminál lényegében különállóként működött 2011-ig, saját útlevél-ellenőrző és biztonsági átvilágító területekkel, a beszállókapuk térsége átjárható volt.
Miután Magyarország 2007-ben csatlakozott a schengeni megállapodáshoz, a 2A lett az övezetből érkező és oda induló forgalom otthona, a 2B pedig a nem-schengeni terület, útlevél-ellenőrzéssel. A korábban kizárólag a 2A-t használó Malév járatai is ettől kezdve üzemeltek mindkét terminálról.
Az elmúlt években számos átalakítás történt a beltérben, a legjelentősebb a Sky Court átadásával az volt, hogy a két terminál egyesítésekor ebben az új csarnokban alakítottak ki központi biztonsági ellenőrző területet. Ekkor megszűnt a terminálok check-in pultjai mögötti átjárás a tranzitba, részben ennek is köszönhetően tudtak 2017-ben újabb utasfelvételi pultokat kialakítani 2B-n, a meglévők mögött.
Aztán 2018-ra megvalósult a B oldali utasmóló, jelentősen növelve a kapacitást, tavaly óta pedig új tetőterasz is fogadja a már a tranzitba megérkezett utasokat, ennek elődjét, a földi oldalról bárki számára elérhető kilátóhelyet a Sky Court építésekor zárták be.