Legalább egy, a Qatar Airways számára legyártott és már a dohai légicég festését viselő A320neo repülőgépet átfestettek az indiai fapados színeibe.

Az IndiGo első A320neo repülőgépe (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az IndiGo első A320neo repülőgépe (Fotó: Airbus)

Amint arról korábban beszámoltunk a Qatar Airways lett volna az Airbus új generációs hajtóművekkel felszerelt A320neo típusának első üzemeltetője, azonban a dohai légicég a Pratt & Whitney hajtóművek hibái miatt egyetlen darabot sem vett át az általa megrendelt 34 példányból.

A Qatar Airways 2016. decemberéig a teljes megrendeléséből négy repülőgép esetében döntött a szerződéstől történő elállás mellett.

Az Airbus eddig négy repülőgépet gyártott le, melyből a Flightglobal információi szerint hármat tárolnak Toulouse-ban hajtóművek nélkül.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az első Qatar részére gyártott A320neót 2016. februárjában, a Lufthansa neójának átadásakor a hamburgi üzemnél lehetett látni. A repülőgépen az Airbus már elvégezte a tesztrepüléseket, feltehetően ezt festették most át az indiai diszkont légitársaság, az IndiGo színeibe.

A Qatar Airways jelenleg még 30 darab Pratt & Whitney hajtóműves A320neo repülőgépre rendelkezik érvényes megrendeléssel. Amint korábban arról márt hírt adtunk a dohai légitársaság tárgyal az Airbus vezetésével arról, hogy az ezekre szóló megrendelést a nagyobb A321neo változatra konvertálják. A nagyobb gépeket viszont Al Baker szerint nem Pratt & Whitney, hanem CFM hajtóművekkel kérheti a Qatar Airways.

Az Airbus A321neo tesztpéldánya Budapesten. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az Airbus A321neo tesztpéldánya Budapesten. (Fotó: AIRportal.hu)

Ajánló Kipróbáltuk a Lufthansa első A320neo repülőgépét

2016. február 12-én pénteken Hamburgban adta át ünnepélyesen az Airbus a Lufthansa az első új generációs hajtóművekkel felszerelt A320neo repülőgépét. Az átadó ünnepséget követően Hamburgból Frankfurtba repültünk a vadonatúj A320neo fedélzetén. Részletek…