A híreknek megfelelően a Lufthansa 325 millió eurós tőkeemelés útján 41 százalékos részesedést szerez az olasz nemzeti légitársaságban, és később teljesen fel is vásárolhatja az ITA Airwayst.
A Lufthansa-csoport friss közleménye szerint az olasz gazdasági és pénzügyminisztériummal kötött egyezség értelmében a német cég 325 millió eurós tőkeemelést hajt végre az ITA Airways légitársaságban, amelynek ezzel 41 százalékos kisebbségi tulajdonosává válik.
A megállapodás részeként az olasz állam is 250 millió eurós tőkeemelést hajt végre, így az ITA Airways jelentős mennyiségű friss tőkéhez jut.
Emellett a Lufthansa opciót szerzett az olasz légitársaság összes részvényének egy későbbi időpontban történő felvásárlására, ezek vételára a légitársaság későbbi üzleti teljesítményétől függ.
A szerződés véglegesítése a közeljövőben várható, a Lufthansa tulajdonszerzése az illetékes hatóságok jóváhagyásától függ.
A tranzakció lezárását követően az ITA Airways és a Lufthansa-csoport haladéktalanul megkezdi együttműködését kereskedelmi és üzemelési szinten is. Hagyományos, hálózatos légitársaságként az olasz légitársaság szorosan együtt fog működni a német vállalattal, a szinergiák minél jobb kihasználása érdekében.
Az ITA Airways lesz az ötödik hálózati légitársaság a Lufthansa-csoport több márkával és gyűjtő-elosztó repülőtérrel üzemelő rendszerében.
A csoport bázisországain és az Egyesült Államokon kívül Olaszország jelenti a legfontosabb piacot a cég számára a közlemény szerint.
Carsten Spohr, a Deutsche Lufthansa AG vezérigazgatója a megállapodást úgy jellemezte, hogy Olaszország, az ITA Airways és a Lufthansa-csoport számára egyaránt előnyös helyzetet eredményez, az olasz fogyasztók és Európa számára is kedvező, mert egy erősebb ITA élénkíteni fogja a versenyt az olasz piacon.
Hozzátette: modern flottával rendelkező fiatal társaságként, valamint a hatékony és bővülő római csomópontjával az ITA tökéletesen illeszkedik a Lufthansa-csoporthoz, Milánóban pedig olyan erős vonzáskörzetet szolgál ki, amely szintén növekedési potenciállal rendelkezik. „A Lufthansa-csoport családjának részeként az ITA fenntartható és nyereséges légitársasággá fejlődhet, amely összeköti Olaszországot Európával és a világgal. Ugyanakkor ez a befektetés lehetővé teszi számunkra, hogy folytassuk a növekedést az egyik legfontosabb piacunkon” – tette hozzá.
A közlemény felidézi: ITA Airways 2020 novemberében alakult, és ma mintegy 4000 alkalmazottat foglalkoztat. A római székhelyű légitársaság évente több mint 10 millió utast szállít, és 66 Airbus repülőgépből álló flottát üzemeltet.
A római csomópont földrajzi elhelyezkedése ideális ahhoz, hogy tovább diverzifikálja az ITA hálózatát Afrika és Latin-Amerika felé, valamint jobb összeköttetést kínáljon a déli félteke irányában. Az ITA jelenleg 64 célállomást szolgál ki: 21 belföldi, 33 nemzetközi és 10 interkontinentális útvonalon.
A Lufthansa-csoport részeként az ITA önálló légitársaság marad, saját vezetéssel és erős márkaidentitással.
A közlemény hangsúlyozza, hogy ez összhangban van a Lufthansa-csoport sikeres multi-hub, multibrand és multi-AOC stratégiájával. Ugyanakkor mint hozzáteszik, az olasz cég kihasználhatja a szinergiákat, mint például a partnerhálózathoz való hozzáférés, a központi bevételkezelés, illetve a globális értékesítési és marketingcsatornák használata.
A Lufthansa közleménye egyelőre nem tért ki az Alitalia-utód ITA Airways Skyteam-tagságának sorsára, de vélhetően a szerződés véglegesítését követően az olasz légitársaságot átléptetik a Star Alliance szövetségbe.