Bevételeit csaknem megduplázta a vállalat 2022-ben, a taglégitársaságok összesített vesztesége a tizedére csökkent, de némelyik nyereséges is lett, az idei évre pedig további erős utazási keresletet és jövedelmezőséget vár a cégcsoport.
A légi utazás iránti igény dinamikus növekedése miatt 2022-ben a vállalat összesített bevétele 32,8 milliárd eurót tett ki (2021-ben 16,8 milliárd volt), adózás utáni nyeresége csaknem 800 millió euróra rúgott (adózás és értékcsökkenés nélkül 1,5 milliárd), miközben tavalyelőtt még 2,2 milliárdos veszteséget mutatott az üzemelés – olvasható a tavalyi pénzügyi eredmények ismertetésében.
A személyszállítási üzletágat tekintve, a taglégitársaságokkal 2021-hez képest több mint kétszer annyian, 102 millióan utaztak, a bevétel nagyjából két és félszeresére, 22,8 milliárd euróra nőtt. Ám e tevékenység még mínuszban volt 2022-ben, adózás előtt 300 millió eurós veszteséget termeltek összességében, a tavalyelőtti 3,3 milliárdos mínusz után azonban ez jelentős javulás.
Ugyanakkor a leánycégek közül a Swiss és az Austrian nyereséges lett: előbbi 476 millió, utóbbi 3 millió eurós adózás és értékcsökkenési leírás előtti profitot termelve.
Az összesített eredményhez egyébként masszívan hozzájárult a közlemény szerint az áruszállítási üzletág és a karbantartás.
A Lufthansa Cargo a folyamatosan nagy fuvarozási igények miatt a járvány előtti jövedelmezőségét meghaladva 1,6 milliárd eurós adózás előtti profitot ért el, a Lufthansa Technik pedig 511 millió eurós adózás előtti nyereséget, amint arról korábbi cikkünkben is beszámoltunk.
A catering-üzletág még veszteséget mutatott, adózás előtt mínusz 11 millió euróval.
A cégcsoport cash-flow szintje rekordmagasságba nőtt 2,5 milliárd euróval, a közlemény szerint egyebek mellett a szigorú gazdálkodásnak, a növekvő bevételeknek, valamint annak köszönhetően, hogy a vártnál kevesebb tőkekiadás keletkezett az új repülőgépek átadásainak késése következtében.
A vállalat arról is beszámolt, hogy a jövőben 8-10 milliárd eurós likviditást kíván fenntartani, hogy bármilyen válságra felkészült legyen, ennek értelmében tavaly december végén 10,4 milliárdon állt ez az érték.
A közlemény szerint a szerkezetátalakítási program nagyjából 90 százalékával végeztek 2022 decemberére, hogy évente 3,5 milliárd eurót megspóroljanak 2024-től. Idénre már sikerült a 3,2 milliárdos szintet elérni.
A közeljövőről azt írják: várakozásaik szerint erős marad az utazási kereslet, ennek megfelelően jó jövedelmezőségre van kilátás idén is.
A kapacitásokat a járvány előttinek a 85-90 százalékára növelik ebben az évben, átlagosan és csoportszinten tekintve, bár az első negyedévben ez még csak 75 százalékra várható.
Mindemellett továbbra is tervben van a catering-leánycégek és a Lufthansa Technik eladása, ha a piaci környezet megfelelő lesz, akkor sor kerül e lépésekre, utóbbiról a közlemény szerint már komoly tárgyalásokat folytatnak potenciális befektetőkkel.
A Lufthansa a közelmúltban mutatta be új generációs fedélzeti berendezését, valamint bejelentette azt is, hogy tíz A350-1000-est, öt A350-900-ast és hét Boeing 787-9-est rendelt. Kapcsolódó hír, hogy a légitársaság összesen hat Airbus A380-800-asát helyezi forgalomba a müncheni bázison, azonban hosszabb távon nem számít az óriástípusra. Korábban megírtuk azt is, hogy a Lufthansa tárgyalásokat folytat az ITA Airways felvásárlásáról, ezzel Rómában alakítaná ki dél-európai gyűjtő-elosztó központját a cég.