Kabinfelújítási programot hirdetett a Qantas a forgalomban lévő összes Airbus A380-asára, a fő változások a prémium osztályokat érinti majd, a turistán csak kisebb változások várhatóak.
Az Executive Style blog szerint a Qantas az A380-asokon is bevezeti a legújabb Boeing 787 Dreamlinereken már bemutatott prémium osztályokat, vagyis a premium economy-t, business-t és első osztályt. Erre két nyomós oka is van az Alan Joyce által vezetett légitársaságnak: egyrészt a Superjumbók átlagéletkora 9 év és az átvétel óta nem nagyon nyúltak hozzájuk, másrészt nagyon erős a verseny az amerikai, ázsiai és londoni járatokon.
A kabintermék pedig kiemelkedően fontos, ezért mind a 12 darab A380-as kabinját felfrissítik elejétől a végéig. A nagyobb változások azonban elsősorban a prémium osztályokat érintik. Az üzleti osztályon a 2008-ban bemutatott Skybed II üléseket a Business Suite ülések váltják, amelyek az A330-asokon debütáltak, és legfőbb erényük, hogy mozgatható válaszfallal vannak ellátva, így az utas választhat, hogy inkább privát szférát akar, vagy beszélgetőpartnert. A business-en 1-2-1-es székelosztást alakítanak ki a teljesen sík ággyá alakítható ülésekből, így minden ülés folyosókapcsolatos lesz.
Arról azonban egyelőre nincsenek információk, hogy az A380-asokra telepítenek-e fedélzeti wifi-hez szükséges eszközöket. Az talán meggyőzheti a vezetést, hogy a fő versenytársak mindegyike kínál már fedélzeti internetet azokon a járatokon, amelyeken a Qantas is repül.
Az ausztrálok a felső szinten lévő business lounge-ot is átalakítják, jóval tágasabb lesz, mint eddig.
A 14 elsőosztályú ülést is átalakítják kissé: új szövetborítást kapnak és az eddiginél nagyobb, 17 collos HD kijelzőket telepítenek.
A premium economy osztályra az eddigieknél 25-tel több, összesen 60 ülést telepítenek 2-3-2-es székkiosztással, USB és hálózati áramfelvételi pontokkal, és tablettartóval. A Qantas A380-asain deaktiválják a felső fedélzet leghátsó vészkijárat-párját, úgy tudnak további prémium turista osztályú üléseket beszerelni.
A változások legkevésbé a turista osztályra terjednek ki, az ülések elrendezése nem változik, csupán új huzatot kapnak, sőt, a premium economy bővülése miatt a csendesebb felső fedélzetről leveszik a turista székeket, és azon csak az alsó szinten kapnak helyet. Ezt a lépést már az idei Aircraft Interiors Expo szakkiállításon bejelentették.
Az átalakításokat 2019 júniusában kezdik, és várhatóan 2020 végéig végeznek a munkálatokkal.