„Kapcsolódj máshogy!” azaz „Connect Differently!”– ez a közös jelszava annak a közös cargo-stratégiának, aminek a jegyében a budapesti, a düsseldorfi és hamburgi repülőtér immár egy éve együttesen jelenik meg a légi teheráru-szállítás nagy nemzetközi seregszemléin. A Budapest Airport cargo- és ingatlan üzletágának képviselői ezen a héten a kanadai Torontóban vesznek részt a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetsége (TIACA) által rendezett Air Cargo Fórumon, a világ egyik legnagyobb cargo-eseményén, amelyen mintegy 300 kiállító és több, mint 4 000 magas szintű döntéshozó vonult fel – közölte a reptérüzemeltető.
Egy éven belül már a légi teheráru-szállító légitársaságok vehetik birtokba azt a 20 000 négyzetméteres, korszerű árukezelő központot és raktárt, aminek az építése a múlt hónapban kezdődött Budapesten.
A Cargo City megépítése a legfőbb magyarországi üzenet a torontói fórumon, ahol a budapesti repülőtér a düsseldorfi és a hamburgi szakemberekkel közösen állít ki, egy standon. Ez utóbbi jelentőségét az is alátámasztja, hogy mind a három repülőtér mögött ugyanaz a tulajdonosi/befektetői háttér húzódik meg az AviAlliance személyében.
Mind a három repülőtéren különös figyelmet szentelnek a cargo üzletág felfuttatásának, elsősorban azért, mert jelentős piaci lehetőségek rejlenek az új teheráru elosztó központokban, ahol a hagyományos európai központokkal ellentétben még jelentős kapacitásokat lehet mozgósítani.
A budapesti Cargo City megépítése is ennek a stratégiának a része, hiszen Magyarország ideális feltételeket kínál ahhoz, hogy nagy közép-kelet-európai elosztó központ váljék belőle.
Budapesten az elmúlt két évben nem kevesebb, mint 39 százalékkal nőtt a cargo-forgalom, amely tavaly elérte az évi 127 000 tonnát, az idei évben pedig akár 150 000 tonna áru is megfordulhat a magyar főváros légikikötőjében.
Éppen erre a piaci igénynövekedésre ad választ a Cargo City, amelyhez egyúttal 36 000 négyzetméteres beton előteret is építenek, amin egyszerre két teherszállító óriásgépet lehet majd kiszolgálni (az ún. Code F méretű, azaz Boeing B747-8F típusú, akár 100 tonna hasznos terhelésű gépet).
A Budapest Airport BUD 2020 nevű repülőtér-fejlesztési programból összesen 32,6 millió eurót (mintegy 10 milliárd forintot) fordítanak a Cargo City kiépítésére. Ugyanennek a programnak a részeként tavaly adtak át Budapesten két, összesen 16 000 négyzetméter alapterületű logisztikai központot a TNT és a DHL Express számára a kisméretű expressz küldemények és az e-kereskedelem megnövekedett igényei miatt.
„Budapest egyre jobban átveszi a közép-európai áruelosztó központ szerepét, hiszen a szállítási vonzáskörzetünkben nem kevesebb, mint 20 európai ország található.” – mondta René Droese, a Budapest Airport cargo és ingatlan üzletágának igazgatója Torontóban. Azt is kifejtette, hogy a regionális cargo-központokban sokkal kisebb a zsúfoltság, a cargo légitársaságok lényegesen nagyobb rugalmasságra számíthatnak, emiatt a folyamatos üzem miatt sokkal nagyobb növekedést lehet elérni, különösen, ha világszínvonalú létesítményeket kínál az érintett repülőtér.
A nemzetközi kiállítással párhuzamosan Magyarország torontói főkonzulátusa, a Budapest Airporttal és az Air Canada Cargoval közösen workshopot szervezett a légi szállítmányozásban érintett kanadai cégek számára. Ezen egyebek mellett ismertették a kanadai partnerekkel a Budapest Airport fejlesztéseiben rejlő lehetőségeket, egy potenciális közép-európai áruelosztó központ kialakításának távlatait valamint az Air Canada Magyarországgal kapcsolatos hosszú távú terveit.