Azonnali hatállyal módosítania kell az összes Embraer E2 üzemeltetőnek a típus üzemeltetési kézikönyvét, miután olyan hibát fedezett fel a brazil gyártó, amely bizonyos esetekben a repülőgép teljes áramellátását veszélyezteti.

A hibát az új generációs típus tesztsorozata idején fedezték fel. A 2-es számú, egyenáramot biztosító egység kiesése esetén az információs rendszer (EICAS) tévesen mind az első, mind a hátsó elektronikai aknában füstöt jelezett.
A repülőgépek üzemeltetési kézikönyvében (AFM) az ehhez tartozó előírás szerint mind az 1-es, mind a 3-as számú egyenáramot adó egységet ki kell kapcsolni.
Ha azonban így hajtják végre az eljárást, teljesen megszűnik a repülőgép létfontosságú berendezéseinek áramellátása.
A brazil hatóság (ANAC) sürgősségi légialkalmassági direktívát adott ki az Embraer E190-E2 és E195-E2 típusokra, amelyet az EASA is átvett. Ennek alapján az üzemeltetőknek 5 napon belül módosítani kell a repülőgépek üzemeltetési kézikönyvét.
