A csökkenő piaci kereslet miatt nehéz helyzetben van a Volga-Dnepr légitársaság, de teljes leállásról, vagy fizetésképtelenségről szó sincs a vállalat közlése szerint. A cég maximum 100 munkavállalót kénytelen elbocsátani átszervezési programja keretében, és két An-124-es gépet ideiglenesen kivon a forgalomból.
Több hónapja általános a csökkenés a légi áruszállítási üzletágban, közben viszont a cégek öntik a piacra a plusz kapacitásokat. Aki ezeket nem tudja lekötni, az hamar nagy pénzügyi hátrányba kerülhet.
A problémát megsínylette az Antonov An-124 Ruszlán gépeket használó orosz Volga-Dnepr Airlines és a teljes VDA-csoport is.
A nemzetközi sajtóban megjelent értesülések szerint az áruszállítási piac globális csökkenése az Oroszországra kivetett nemzetközi szankciókkal párosulva komoly pénzügyi nehézségeket okoztak a csoportnak. A cég fizetésképtelenségéről szóló híreket a vezetés cáfolta, de a csökkent keresletre racionalizálással és a csoport átszervezésével válaszol.
Ennek keretében leépítési programot indítottak, amelyben maximum 100 munkavállalónak kell távozni, és ideiglenesen kivonnak a forgalomból két An-124-est.
A The Loadstar által megszerzett információk meg nem erősített szerint, 200 fős leépítés várható a csoport tulajdonában lévő Air Bridge Cargo-nál is.
A leállított An-124-eseket nem egyszerűen letárolják, hanem közben felkészítik a 2020-ban életbe megváltozó FAA és EASA szabályoknak való megfelelésre, hogy azok továbbra is korlátozások nélkül repülhessenek az EU-ba és az USA-ba.
Továbbá a gépeket úgy módosítják, hogy az eddigi maximális 120 helyett 150 tonna terhet szállíthassanak – ezt eddig csak a rivális ukrán, Antonov Airlines egyes példányai voltak képesek. A tervek szerint az elkövetkező időszakban még legalább további három Ruszlánra kiterjesztik a speciális engedélyt, a különlegesen nehéz áruk szállítására mutatkozó globális igényre válaszul.