Az amerikai United Airlines és annak regionális útvonalait üzemeltető partnere, a Mesa Airlines összesen kétszáz, 19 utas szállítására képes elektromos meghajtású regionális repülőgép feltételes megvásárlásáról írt alá megállapodást a típust fejlesztő Heart Aerospace-szel.
A United és a Mesa Airlines száz-száz darabot rendelt a leendő ES-19-esből, és ketten együtt további száz példányra szereztek opciós jogot.
A megrendelés feltétele, hogy a gépnek meg kell majd felelnie a United biztonsági, üzleti és üzemeltetési követelményeinek.
A légitársaság kockázatitőke-befektető cége, a United Airlines Ventures pedig beszállt a gépet tervező kaliforniai vállalatba, de ennek összegét nem közölték, ahogy azt sem, hogy a feltételes megrendelés aláírásakor fizettek-e előleget.
A Heart ES-19 kizárólag elektromos meghajtással üzemelő repülőgép lesz, amely 19 utas szállítására képes 400 kilométeres hatótávolsággal. A vállszárnyas gépre négy, légcsavaros elekromos motort szerelnek fel, amelyek működéséhez lítium-ion akkumulátorok biztosítják az energiát. A repülőgép a tervek szerint 2026-ban állhat kereskedelmi forgalomba.
Ezekkel a paraméterekkel a United több mint száz útvonalon használhatná a típust. A Heart közleménye megjegyzi, hogy a 19 üléses regionális utasszállítók az utóbbi években kikoptak az amerikai légitársaságok útvonalairól, mert üzemeltetésük nem volt gazdaságos. Az elektromos meghajtás ebben változást hozhat, mert az ES-19 alacsonyabb üzemelési költségei miatt újra fenntarthatóvá válik a használata számos útvonalon. Emellett a típus alkalmazása közelebb viheti a klímacélok eléréséhez is az amerikai légitársaságot.
Amint korábban beszámoltunk, a Finnair húsz példány vételéről írt alá szándéknyilatkozatot a Heart Aerospace-szel.