Vasárnapig minden Amszterdamból induló járatára korlátozza a jegyeladást a KLM, mert a Schiphol repülőtéren fennálló személyzethiány miatti késések és járattörlések következtében feltorlódott utasokat csak így tudja elszállítani.

Továbbra sem oldódott meg az amszterdami repülőtéren április végén és május elején komoly fennakadásokat okozó repülőtéri munkaerőhiány. A KLM a repülőtéren kialakult káosz miatt több száz járatát volt kénytelen törölni az elmúlt hetekben.

A holland légitársaság emellett vasárnapig korlátozta a jegyek értékesítését amszterdami induló járataira, hogy így próbálja meg enyhíteni a kialakult torlódást. Ugyanis a héten késett és törölt járatok miatt a légikikötőben rekedt utasokat csak úgy tudja elszállítani, ha ezzel felszabadít kapacitást a következő napokban.

Forrás: KLM

A korlátozás a légitársaság lapunkhoz eljuttatott közlése szerint a prémium osztályra szóló foglalásokat nem érinti, emellett pedig lehetőséget biztosítanak az utasaiknak, hogy repülőjegyüket későbbi időpontra foglalják át.

A repülőteret üzemeltető Royal Schiphol Group NV egy akciótervet készített az utasokat érintő folyamatok optimalizálására, és további dolgozókat toboroz főként a biztonsági ellenőrzés területére, hogy csökkentse az elmúlt időszakban már több órásra nyúlt várakozási időt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az utazási korlátozások feloldásával Európa szerte meglódult az utasforgalom, ezzel a kapacitásaikat a járvány alatt jelentősen leépítő légitársaságok, repülőtér-üzemeltetők és földi kiszolgáló cégek nehezen tudnak lépést tartani, a nyári időszakban jelentős késésekre és járattörlésekre lehet számítani az európai légiforgalomban.