Az USA Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) kiadta a legnagyobb Dreamliner, a Boeing 787-10 típus kereskedelmi forgalomba állításához szükséges hatósági bizonyítványt.
A Boeing 787-10 repülési tesztjei 2017. március végén kezdődtek, a háromgépes tesztflotta összesen 900 repült órát teljesített.
Az FAA lépését követően várhatóan a többi ország illetékes hatósága – beleértve az európai EASA – is hamarosan kiadja a forgalomba állításhoz szükséges engedélyeket.
Az első Boeing 787-10 Dreamlinert a legfrissebb információk szerint 2018. márciusában veszi át a Singapore Airlines, a legnagyobb befogadóképességű változat indító légitársasága.

A leghosszabb törzsű Dreamliner végső összeszerelését a Boeing kizárólag a dél-karolinai North Charlestonban végzi.
A 787-10-es műszakilag 95 százalékban megegyezik a rövidebb törzsű -9-es változattal, ez az üzemeltetés, karbantartás és a személyzet kiképzése szempontjából nagyon fontos a légitársaságok számára.
A 10-es változat 68,28 méter hosszú, 5,5 méterrel hosszabb, mint a 9-es verzió. Tipikus, kétosztályos székezéssel 330 utast tud a fedélzetére venni, negyvennel többet, mint a 9-es. A -10-es hatótávolsága 11 910 km.
A 787-10 elméleti, maximális utaskapacitása, sűrű székezéssel 440.
A repülőgép meghajtásról a megnövelt teljesítményű, 340 kiloNewton tolóerőt biztosító General Electric GEnx, vagy Rolls Royce Trent 1000 TEN hajtóművek gondoskodnak.
Az amerikai gyártó eddig több mint 170 példányra szerzett megrendelést a Boeing 787-10-es változatból, világszerte kilenc vásárló részéről.
Novemberben nem kis meglepetésre az Emirates rendelt 40 darabot a típusból a Dubai Airshown.
