Kigördült az Airbus toulouse-i összeszerelőhangárjából az A350 XWB első ultra hosszú hatótávú változata, az A350-900 ULR (Ultra Long Range). Az első ULR-t a Singapore Airlines fogja üzemeltetni, a légitársaságnak összesen hét példányra van megrendelése ebből a variánsból.
Az ULR hosszú hatótávjának köszönhetően a légitársaság közbenső leszállás nélküli járatokat indíthat Szingapúr és az USA között.
A korábbi hírek szerint a Singapore Airlines A350-900 ULR repülőgépeivel New Yorkba fog repülni, mely a világ leghosszabb kereskedelmi járata lesz. Amint arról korábban beszámoltunk, a Singapore Airlines az A350-900ULR gépeit mindössze 162 székes konfigurációban kérte, 68 business osztályú, 94 pedig premium economy osztályú ülőhely lesz 2-4-2-es elosztásban, a gépeken nem lesz turista osztály.
A strukturális összeszerelés végeztével a repülőgépet átfogó földi tesztelésnek vetik alá, melyet követően szerelik fel rá a Rolls-Royce Trent XWB hajtóműveket.
Az új típusváltozatra egy rövid repülési tesztprogram vár, ennek keretében minden olyan szükséges próbát elvégeznek az Airbus szakemberei, mely az A350-900-as alaptípushoz képest végrehajtott módosítások hatósági tanúsításához szükséges.
Az ULR változaton a legnagyobb módosítást a repülőgép üzemanyagrendszerén végezték, melynek köszönhetően 24 ezer liter kerozinnal többet tankolhat a repülőgép. A módosítást úgy tervezték meg az Airbus mérnökei, hogy ne legyen szükség pót üzemanyagtartályok beépítésére.
A tesztelés során vizsgálják a repülőgépen végrehajtott kisebb aerodinamikai módosításokat, javításokat, beleértve a megnövelt méretű wingletek viselkedését is. Amint arról korábban beszámoltunk, az Airbus egy nagyobb winglet tesztelését hajtotta végre az A350-900-as egyik prototípusán. Az új winglet a gép szárnyfesztávját nem növeli, de a szárnyvégek magasabbra nyúlnak az eredetinél, így javítva a repülőgép aerodinamikai tulajdonságait. Az Airbus először tagadta a spotterek által kiszúrt módosítást, de most hivatalosnak tekinthető, hogy az új szárnyvég – először – az ULR változatokra kerül rá.
Az A350 ULR maximális felszállótömeges 280 tonna, az ultra hosszú hatótávú változat 20 órásnál hosszabb utak megtételére is képes lesz. A repülőgép maximális hatótávja 9700 tengeri mérföld (17964 km).
Az Airbus eddig 854 kötelező érvényű megrendelést szerzett az A350 XWB különböző változataira világszerte 45 vevő részéről.
A Singapore Airlines az A350-es típus egyik legnagyobb vásárlója, a légitársaságnak összesen 67 darab A350-900-asra van megrendelése, beleértve a hét ULR-változatot is. A szingapúri cég eddig 21 darab A350-900-as vett át az Airbustól, köztük a gyártó tízezredik legyártott repülőgépét is.