Beleegyeztek a hitelezők, hogy ismét normál módon, német állami hitelből működjön tovább a Condor. A szakszervezetek áldásával végrehajtott átszervezés után csaknem a teljes flottát és dolgozói kört megtartva, a régi vezetőséggel folytatja a társaság.

Miután a német szabadidős légitársaság, a Condor hitelezői elfogadták, csütörtökön az illetékes frankfurti bíróság is jóváhagyta azt a tervet, hogy november végével elhagyja a csődvédelmet a cég – írja az airliners.de portál.

Az átszervezés után a cég a járvány előttihez képest alig kevesebb, 51 repülőgéppel és 4200 alkalmazottal december elsejétől ismét normál üzemben működik tovább.

A Thomas Cook szürke-sárga színei megmaradtak, de immár a régi-új logó látható a Condor gépein. (Forrás: Condor-Twitter)

A hitelezők jóváhagyásával a válságra tekintettel felfüggesztik az új befektető keresését, és egy idei alapítású vagyonkezelő kft., az SG Luftfahrt GmbH veszi át a vállalatot. A régi menedzsment a helyén marad, ez a döntés a légiközlekedés helyzetének javulásáig, meghatározatlan időre szól – közölték.

Még fontosabb, hogy a szakszervezetek – Verdi, Ufo, VC (Vereinigung Cockpit) – is beleegyeztek a reorganizációba, számos előnyös változást elérve a munkavállalók számára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A csődvédelem alatt a cégen belül eddig is számos átalakítást hajtottak végre, péládul a drága frankfurti reptéren bérelt korábbi székhelyéről is negyedannyiba kerülő újba költözött a légitársaság.

A német állami fejlesztési bank, a KfW még korábban megítélt – és az unió is jóváhagyott – 550 millió euró (200 milliárd forint) értékű hitelt, a légitársaság a bevételei mellett ebből finanszírozza normál ügymenet szerinti működését.

A most következő téli hónapokra bár a szokásos kapacitásának csak 10-15 százalékán tervez üzemelni a cég, de jövő nyárra már 70 százalékát kínálná.

Ismert, idén év elején úgy volt, hogy a LOT anyavállalata, a Polska Grupa Lotnicza (PGL) veszi meg a Condort, ám a koronavírus-járvány miatt a lengyel állami holding az utolsó pillanatban elállt e tervétől.

A nagy múltú, 1955-ben alapított német légitársaság korábban a Thomas Cook-csoport része volt, nyereségesen működött, de a brit anyavállalat csődje miatt nehéz helyzetbe került, amelyből a német állam mentette ki 2019 őszén mintegy 380 millió eurós (136 milliárd forintos) áthidaló hitellel. Ekkoriban cserélték vissza a légitársaság logóját is a régi, történelmi változatra.