737-es átadóközpontot nyit Kínában a Boeing, a kínai Comac gyártóval közösen üzemeltetett egységbe a gyártási folyamat utolsó fázisait is áthelyezik.

A jelenlegi háromtagú 737 MAX típuscsalád a gyártó grafikáján.  (Forrás: Boeing) | © AIRportal.hu

A jelenlegi háromtagú 737 MAX típuscsalád a gyártó grafikáján. (Forrás: Boeing)

A két repülőgépgyártó május 11-én kezdték meg a közös üzemeltetésű átadóközpont és a kínai vásárlók részéről megrendelt Boeing 737-es gépek gyártásának egyes befejező munkálatait végző üzemegység megépítését.

Az amerikai Boeing és a kínai Comac vegyesvállalatként üzemelő, 40 hektáros létesítmény 2018-ban kezdi meg működését a Sanghajtól délre fekvő, Zhoushanban.

Az üzemben a Washington állambeli Rentonban, a kínai üzemeltetők megrendelésére gyártott, Boeing 737 NG és később 737 MAX repülőgépekbe szerelik majd be az üléseket, a fedélzeti szórakoztató rendszert és itt végzik majd a repülőgépek festését is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Kínai beszállítók már most több alkatrészt szállítanak a Boeingnek a 737NG repülőgépekhez, sőt a MAX szériához is gyártanak részegységeket.

A Boeing még 2015 szeptemberében jelentette be, hogy átadó és végszerelő központot nyit Kínában. A Boeing várakozása szerint az országban közel hétezer kereskedelmi repülőgépre lesz kereslet a 2036-ig tartó időszakban.