Száz tonna fölé növelné az Airbus az A321neo felszállótömegét ahhoz, hogy továbbfejlesszék a nagy hatótávú A321LR variánst. Csak kisebb változtatásokban gondolkodnak, így a szárny ugyanaz maradna, de a gép szerkezetét megerősítenék a nagyobb üzemanyag-mennyiséghez.

A megnövelt hatótávú A321LR legelső példányának átadásán, kedden elárult néhány részletet a típuscsalád programjának vezetője a hírekben szereplő, még nagyobb hatótávú „A321XLR” tervéről. Klaus Roewe a Flightglobal portálnak azt mondta, valóban XLR-ként emlegetik házon belül is az elképzelt változatot.

A továbbfejlesztés részeként 100 tonna fölé növelnék az A321LR felszállótömegét, hogy összesen mintegy 8700 kilométer legyen a hatótávolsága.

A most forgalomba álló A321LR legnagyobb felszállótömege 97 tonna, és így 206 utassal 4000 tengeri mérföld (7400 kilométer) távolságra képes repülni. Roewe szerint a lényeg a több üzemanyag, ennek köszönhetően pedig az LR-nél 700 mérfölddel (1300 kilométerrel) messzebbre repülhetne az új variáns.

Új szárnyról nincs szó, de az LR-hez képest az üzemanyag-kapacitást valamiképp növelnék (Forrás: Airbus)

Ismeretes, hogy a szélestörzsű A350-es ultra hosszú utakra kifejlesztett ULR változata, amely a Singapore Airlines flottájában állt nemrég szolgálatba, az üzemanyagrendszer módosításával tud több kerozint befogadni, póttartály nélkül. Lehetséges, hogy hasonló megoldáson gondolkodik a gyártó az A321-es szárnytartályai esetében, megtartva a póttartályokat is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mint Roewe hangsúlyozta, a korábbi iparági pletykákban szereplő új szárny nem szerepel az elképzeléseik között, valamint a jelenleg is elérhető új generációs hajtóművek a CFM Leap és a Pratt&Whitney PW1100G is maradna.

A gép szerkezetén csak kisebb megerősítéseket végeznének azokon a pontokon ahol szükséges, új szárnyat valószínűleg nem kapna, de például nagyobb teherbírású futóműveket igen. 

A programfőnök kiemelte, hogy még mindig csak tanulmányként létezik az Airbusnál az elképzelés, és mivel nem érzik úgy, hogy szorítana az idő és a konkurencia, még dátum sincs meghatározva a döntésre.

Az Airbus-keskenytörzsűekért felelős marketingfőnöke, Franck Navallon szerint a különböző légitársaságoktól eltérő hatótávolság-igényeket tapasztalnak.

Közölte, hogy míg az Aer Lingus számára most is elegendő az A321LR teljesítménye, addig például a Lufthansa – mivel Európa közepén vannak a bázisai – nagyobb hatótávot is el tudna képzelni.