A téli menetrend végeztével elbúcsúzott a négyhajtóműves Airbus A340-300-as típus az Air Belgium flottájából, amelynek áruszállító divíziója két Boeing 747-8F gépet vett át, ezekkel a kínai Hongyuan Groupnak repülnek, a vállalat kisebbségi részesedést is szerzett a légitársaságban.
Az Air Belgium utolsó Airbus A340-300-assal teljesített járata március 26-án indult Pointe-a-Pitre-ből Brüsszel-Charleroi repterére, ahová másnap reggel érkezett meg, ezzel a belga légicég kivonta a négyhajtóműves európai típust a flottájából.
Amint korábban megírtuk, a légitársaság az utasszállító járatait már két Airbus A330-900neo repülőgéppel teljesíti.
Az Air Belgium áruszállító flottájába a francia CMA-CGM számára üzemeltetetett négy A330-200F mellé pedig megérkezett a korábban bejelentett két Boeing 747-8F áruszállító is.
Az óriásgépek korábban a Saudia flottájában repültek, és a német Aircraft Finance Germany (AFG) lízingcégtől bérli az Air Belgium, részben a légitársaság, részben a Hongyuan arculati elemeit viselik, és osztrák lajstromjellel állnak forgalomba.
A Hongyuan Group átvette a hongkongi Aviation Investment Holding 7,7 százalékos részesedését az Air Belgiumban, és tőkeemelés útján 49 százalékos tulajdonrészt szerez a légitársaságban, míg a fennmaradó 51 százalék továbbra is belga tulajdonosoké, mások mellett a vezérigazgatóé, Niky Terzakisé marad.