A jövő január elsejei határidő ellenére az amerikai üzleti sugárhajtású gépek közel negyede, míg a légcsavarosok fele nincs még felszerelve a kötelezővé váló ADS-B berendezéssel.
Az USA repülésügyi hivatala, az FAA NextGen programjának keretein belül január elsejétől az Egyesült Államok ellenőrzött légtereibe már csak ADS-B adóval felszerelt repülőgépek léphetnek be.
A közelgő határidő ellenére az országban bejegyzett üzleti sugárhajtású gépek 23 százaléka még nem teljesíti a követelményeket a Flightglobal információi szerint.
Amennyiben a jeladók beszerelési üteme nem gyorsul fel, a gépek legalább 10 százaléka, 1660 példány nem üzemelhet majd a következő év elején.
Az arány a légcsavaros üzleti repülőgépek esetében még rosszabb, mivel ezek közel fele, 3800 darab nem rendelkezik még az előírt felszereléssel.
Egy-egy ADS-B adó beszerelése körülbelül 10 napot vesz igénybe, így nincs már sok idejük az üzeleti gépeket üzemeltető vállalatoknak, hogy pótolják hiányosságukat.
Az ADS-B technológia lehetővé teszi, hogy a légiforgalmi irányítók pontosabb helyzetképet kaphassanak szektoruk forgalmáról. Éppen ezért nemcsak a tengerentúlon, hanem 2020. június 7-től Európában is bevezetik a jeladó kötelező használatát az ellenőrzött légterekben.