Légiközlekedési szervezetek tervet készítettek a karbonsemlegesség elérésére
Stratégiát dolgozott ki öt jelentős európai légiközlekedési testület arra, hogy miként váljon karbonsemlegessé a repülés 2050-re.
Kötelezővé tenné a fenntartható kerozin használatát több uniós ország
Nyolc tagállam miniszterei arra kérték az Európai Bizottságot, hogy az autók benzinébe kevert etanolhoz hasonlóan írja elő a szintetikus üzemanyag használatát a légiközlekedésben is.
A világ első, részben szintetikus üzemanyaggal repülő utasszállító járatát indította el...
Január 22-én a világon első alkalommal repült olyan utasszállító repülőjárat, amit részben a Shell által, fenntartható eljárással előállított szintetikus kerozin hajtott.
Fenntartható üzemanyagot gyártó cégbe vásárolja be magát az IAG
Tulajdonrészt vásárolt az International Airlines Group egy amerikai, fenntartható kerozint gyártó cégben, miközben 13 ezer dolgozó elbocsátását tervezi.
Mintegy 57 százalékkal csökkent a légijáratok szén-dioxid-kibocsátása 2019-hez képest
A légi járatok számának csökkenésével szinte megegyezően mérséklődött Európában a repülés szén-dioxid-kibocsátása 2020-ban, de az egyes országok között nagyok a különbségek.
Fenntarthatósági programot indított üzleti ügyfeleinek az Air France-KLM
Az Air France-KLM vállalati ügyfelei utazásaik szén-dioxid-kibocsátása után felajánlásokat tudnak tenni fenntartható üzemanyag beszerzéséhez, hozzájárulva a légiközlekedés környezetbaráttá tételéhez.
Még több üzemanyagot spórolnának a magaslégköri áramlatok jobb kihasználásával
Üzemanyagot és időt takaríthat meg, valamint csökkentheti a károsanyag-kibocsátást, ha a transzatlanti járatok útvonalait úgy módosítják, hogy jobban kihasználják a nagy magasságban lévő szelet.
Bioüzemanyagra állítaná át kereskedelmi típusait a Boeing
A légiközlekedés környezetbaráttá tételéért a Boeing célul tűzte ki, hogy 2030-ra az összes kereskedelmi típusa képes legyen kizárólag fenntartható üzemanyaggal repülni.
Parkká alakították Sanghaj régi repterének egy részét
Több ezer látogató befogadására alkalmas, 1830 méter hosszú parkot alakítottak ki a korábban bezárt sanghaji Longhua repülőtér egykori futópályájának területén.
Szigorúbb szabályokat akar a bioüzemanyagok terén több légitársaság
Környezetvédelmi okok miatt nagy európai légitársaságok is azt szeretnék, ha az unió a biomasszából és a szerves vegyületekből előállított fenntartható üzemanyagokat favorizálná.
Jelentősen csökkent idén a szén-dioxid-kibocsátás a járvány miatt
Kínára nem vonatkozik a világtendencia. Eközben kimutatták, hogy a világ lakosságának leggazdagabb egy százaléka dupla annyi szén-dioxid-kibocsátást okoz, mint a legszegényebb 50 százaléka.
A világ legdurvább környezetvédelmi adóját róná ki Franciaország a repülőjegyekre
Akár 2400 euró adót is kivethet Franciaország egy repülésre, ha elfogadják az erről szóló javaslatot, de légikikötők építését és bővítését is megtiltanák.
Repült a delfti egyetem csupaszárny tesztgépe
Végrehajtotta első felszállását a Delfti Műszaki Egyetem, a KLM és az Airbus közös projektjében létrehozott Flying-V csupaszárny repülőgépmodell, de a leszálláskor kisebb baleset történt.
Energia Ügynökség: Kapjanak szerepet az újraindulásban az alternatív üzemanyagok
A nemzetközi szervezet szerint a légiközlekedés újraindulása nagy lehetőség az alternatív üzemanyagok előtérbe helyezésére, de ehhez minden szereplő részéről kell az akarat.
A környezetvédelmi adók enyhítését kérik a légicégek, de nem kapják meg
A koronavírus-járvány miatt az európai légitársaságok a környezetvédelmi adók hosszabb távú felfüggesztését kérték, környezetvédők viszont attól tartanak, hogy megint elszalasztják a lehetőséget az iparág megregulázására.
2029-től utazhatunk elektromos gépeken a Rolls-Royce szerint
A Rolls-Royce vezető mérnöke szerint lehetséges, hogy 2029-ben már lesznek elektromos hajtóművel teljesített kereskedelmi járatok, de emellett a bioüzemanyag gyártását is fel kell pörgetni.
Megnégyszereződhet a kínai légiközlekedés emissziója 2050-re
Előrejelzések szerint a mainak a négyszeresére emelkedhet a kínai légiközlekedés károsanyag-kibocsátása, ami újabb vitát gerjeszt arról, hogy miként kellene az emissziót kezelni a fejlődő országokban.
Műanyagmentessé válnak Dubaj repülőterei 2020-ban
2020-tól kezdődően Dubaj repülőterei fokozatosan megszüntetik az egyszer használatos műanyagok használatát.
IATA: az emisszió ellentételezése csak átmeneti megoldás
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség szerint a szén-dioxid-kibocsátás ellentételezése nem oldja meg véglegesen a problémát, ez csak a karbonsemleges növekedés biztosítására alkalmas.
A fapadosok alacsony jegyára nem árt a környezetnek az IATA vezetője...
Be kell vezetni az Egységes Európai Égboltot, és el kell kerülni az újabb környezetvédelmi adók kivetését, ehelyett a kibocsátás csökkentése az elérendő cél – mondta AIRportal.hu-nak Alexandre de Juniac.
Kötelékben repüléssel csökkentené a kerozinfogyasztást az Airbus
Speciális kötelékrepülési kísérletekbe kezd 2020-ban a transzatlanti útvonalakon az Airbus, amely akár 10 százalékkal is csökkenheti a hátrébb haladó gép üzemanyag-fogyasztását.
Aviation X Lab: szupergyors repterek, karbonnegatív légiközlekedés a célok között
Az Emirates, az Airbus, a Collins Aerospace, a GE Aviation és a Thales által létrehozott, startupokat támogató inkubátor, az Aviation X Lab célja a repülés forradalmasítása, a jövő repülést segítő technológiáinak kifejlesztése.
Különadóval vetne véget az olcsó repülésnek a CSU a környezetvédelem jegyében
Az éghajlatváltozás elleni küzdelem jegyében különadót vetne ki az 50 eurónál olcsóbb, európai útvonalakra szóló repülőjegyekre a bajor Keresztényszociális Unió, így téve vonzóbbá a vasúti közlekedést.
Betiltja a San Francisco-i repülőtér a műanyag palackos vizek árusítását
Augusztus 20-i hatállyal betiltja az egyszer használható palackokban lévő víz árusítását a légikikötő, helyette újrahasznosítható üvegben vagy alumíniumban lehet majd vizet vételezni a terminálokban.
EU-biztos: a légitársaságoknak mérsékelniük kell a károsanyag-kibocsátásukat
Az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint az uniós állampolgárok elvárásai gyorsan változnak, és emiatt hamar el fog terjedni a környezetbarát közlekedés iránti igény, erre pedig a légitársaságoknak is reagálniuk kell, méghozzá emissziócsökkentéssel.