Elkészült az orosz kompozit szárnyakkal gyártott MSz-21
Az Irkut elkészült az első olyan MSz-21-300-as gyártásával, amelyet már orosz gyártású kompozit anyagból készült szárnyakkal szereltek fel.
Az Embraer is teszteli az alternatív üzemanyag használatának hatásait
Az Airbuséhoz hasonló kísérletben fog az Embraer legfontosabb hajtómű-beszállítójával, megkezdi a csak fenntartható kerozinnal teljesített járatok vizsgálatát.
Előzetes adatok szerint a fenntartható kerozin tisztábban ég, mint a hagyományos
Az Airbus nemcsak földi teszteken, hanem repülés közben is vizsgálta a fenntartható kerozin (SAF) környezeti hatásait, az előzetes adatok szerint ezzel kevesebb káros anyag kerül a levegőbe.
Több légitársaság is panaszkodott az A350-es festési hibáira az Airbusnak
A források szerint a Qatar Airways mellett három másik légitársaság is jelezte már a gyártónak, hogy problémák vannak a festéssel, de légialkalmasságra veszélyes helyzetet egyik sem jelentett.
Oroszország is elkezdte a CR929-es elemeinek gyártását
Az Aerokompozit uljanovszki üzemében elkezdődött az orosz-kínai CR929-es szélestörzsű gép első prototípusához a fő alkatrészek gyártása.
A Boeing 787-esek kompozit részeinél is vannak minőségi hibák
Újabb gyártási hiányosságok a Dreamlinernél: hírek szerint több fő kompozit elem minősége nem megfelelő, az ajtók környékén is réseket találtak, a probléma az összes példányt érintheti.
Több mint ötszáz kereskedelmi repülőgép kelt el a dubaji légiszalonon
Az Airbus gyűjtötte be a legtöbb megrendelést, a gyártók összesen 509 új repülőgépet adtak el, ebből több mint 400 az európai vállalat típusai közül került ki.
Dohában és Frankfurtban is bemutatkozott a Boeing 777-9
A dubaji légiszalonról Dohába és Frankfurtba repült a Boeing 777-9, hírek szerint a gyártó a tervezett áruszállító változatot propagálta a típus két nagy megrendelőjének.
Airbus vs Boeing – Lagymatag októberen vannak túl a gyártók
Az előző hónapokhoz képest a géprendelésekben és átadásokban is visszafogott teljesítmény jellemezte az Airbus és a Boeing működését.
Belehúzott a Boeing a Dubai Airshow harmadik napján
A Boeing két fontosabb megrendelést is bejelentett a légiszalon harmadik napján, de létrejöttek üzletek az Airbusnál és az ATR-nél is.
A Boeing csak 2023 júliusára ígéri a 777-9 tanúsítását, nagyobb lehet...
Bizonytalan, hogy az Emirates fenntartja-e rendelését a 777X kisebb, 8-as változatára, mert a Boeing az eddig tervezettnél nagyobb gépben gondolkodik az erre épülő cargo-variáns miatt.
Elkészült a Boeing 737 MAX új állásszög-érzékelő rendszere
Befejezte a Boeing a 737 MAX továbbfejlesztett állásszög-érzékelő rendszerének tervezését, így 2022-ben megkezdődhet repülés közbeni tesztelése.
Megvan az első A350F-rendelés, áruszállítóvá alakíttat 777-eseket az Emirates
A Dubai Airshow második napján is az Airbus szerezte a nagyobb üzleteket, a Boeing két 777F vevőjét hozta nyilvánosságra, és kiöregedett 767-300-asok áruszállítóvá alakítására szerződött, az ATR típusai pedig modernebb hajtóműveket kapnak.
Az Airbus tarolt a Dubai Airshow első napján
Az Indigo Partners-légitársaságok, így a Wizz Air óriási A321neo-rendelésével és néhány kisebb ügylettel az Airbus állt a légiszalon nyitónapjának fókuszában.
Lerántotta a leplet az A350-es áruszállító változatáról az Airbus
Közzétette új generációs szélestörzsű típusának cargo-variánsa, a leendő A350F fő paramétereit az Airbus, amellyel komoly konkurenciát állít a Boeing áruszállítóinak.
Az Aeroplex hangárjában nyitotta meg a Modern Gyárak Éjszakáját az ITM
Az Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Kft. hangárjában nyitották meg pénteken az 5. Modern Gyárak Éjszakája rendezvényt, amelyhez 88 vállalkozás csatlakozott 53 településen 17 ágazatból.
Rövid időre újraindul Dash 8-400 gyártósora
Három hónapig tartó sztrájk után a De Havilland Canada közölte, hogy befejezik a már összeszerelés alatt álló példányokat, mielőtt elbontják az üzemet.
Az Embraer is belevág a nulla kibocsátású típusok fejlesztésébe
Projektjében a brazil gyártó maximum 50 utas szállítására alkalmas, fenntarthatóan működő koncepciókat vizsgál, amelyek különféle üzemanyagot használnának.
Elektromos meghajtással térhet vissza a Jumbolino
A kis, négyhajtóműves BAe 146 (Avro RJ) típust egy brit cég elektromos meghajtással szerelné fel, a nagyjából egyórás útvonalakra szánva.
Negyvenéves lett a regionális repülőgépeket gyártó ATR
Pontosan 40 éve, 1981. november 4-én kötötte meg az ATR megalapításáról szóló megállapodását a francia Aerospatiale és az olasz Aeritalia.
Lezárult a GECAS megvásárlása, az AerCaphoz került a lízingcég
Hét hónappal a megállapodás aláírása után egyesült a két lízingcég, az új vállalatban kisebbségi részesedést kapott a General Electric.
Tíz éve szolgálatban a Boeing 787, az ANA különjáratokkal ünnepelt
A Dreamliner tíz évvel ezelőtt állt kereskedelmi forgalomba, az ANA volt az első üzemeltető, ennek emléket állítva a japán légitársaság belföldi különjáratokat indított.
Minden típusából többet gyárt havonta 2023-tól az Airbus
Alig másfél éven belül minden kereskedelmi típusából többet gyárt majd az Airbus, mert úgy érzékeli, hogy napról napra egyre nagyobb az igény a repülőgépeire.
Hidrogénhajtást fejleszt a Mitsubishi és a Zero Avia a regionális típusokhoz
Közösen fejleszt nulla károsanyag-kibocsátású erőforrást a brit-amerikai és a japán cég, akár utólag felszerelhető változat is készülhet.
Milliárdos kárt okoznak a Boeingnek a 787-esek gyártási hibái
A gyártó becslése szerint átlépheti az egymilliárd dollárt a Dreamliner gyártási hibáiból fakadó kár, és egyelőre nem tudja, mikor indulhatnak újra az átadások.