Újra repülhet a Boeing 737 MAX Indonéziában és Etiópiában
Csaknem három évvel a típus két tragikus balesetét követően a két érintett országban is hamarosan visszaállhat a forgalomba a Boeing 737 MAX.
Felszállt az orosz kompozit szárnyakkal gyártott MSz-21
Végrehajtotta szűzrepülését az első olyan Irkut MSz-21-300-as, amelyet az orosz gyártású, kompozit anyagból készült szárnyakkal szereltek fel.
Repülőgépalkatrész-javító céget hozott létre a Tungsram csoport
A Tungsram Aero Space Power jelenleg az egyetlen olyan repülőgépmotor-alkatrészgyártó üzem a kisrégióban, amely mind az európai, mind az amerikai légügyi hatóság (az EASA és a FFA) tanúsítványával rendelkezik.
További Boeing 767-es áruszállítókat vesz a UPS
Ismét új repülőgépeket vásárol az amerikai központú integrátor: a cég hűséges maradt a Boeinghez, 19 darab új gyártású 767F-et vásárol.
Átadta az Airbus az utolsó A380-ast
Nem sokkal délután fél 5 után csütörtökön felszállt Hamburgból az utolsó elkészült A380-as, az átvevő Emirates Dubajba repüli az óriásgépet. Ezzel lezárult egy fejezet az Airbus történelmében.
Airbus vs Boeing – Bivalyerős novembert zárt az európai gyártó
A dubaji légi szalonnak is köszönhetően az Airbus háromszor annyi gépet adott el múlt hónapban, mint a Boeing, de az átadások továbbra is visszafogottak.
Jogi útra tereli az A350-esek festési hibáival kapcsolatos vitát az Airbus
A gyártó véleménye szerint a szerkezeti problémát nem jelentő, felületi kopásról egyik ügyfele rossz irányba vitte a kommunikációt.
Hidroplán-változat készül az új generációs L-410-esből
A csehországi Kunovicében működő gyártó megkezdi az L-410 NG Seawader fejlesztését, sőt a novemberi Dubai Airshow-n már megrendelést is szerzett az amfíbia-változatra.
Villámvédelmi problémákat talált az EASA néhány Airbus A350-esen
Az uniós hatóság szerint 13 repülőgépen hibás lehet a villámvédelmi rendszer egy része, de az érintett példányokat nem kell kivonni a forgalomból.
Továbbfejlesztett hajtóművet kínál az A320neo családhoz a Pratt & Whitney
A GTF Advantage 2024 januárjától érhető el, takarékosabb és erősebb lesz elődjénél, emellett használható majd kizárólag fenntartható üzemanyagokkal is.
Elkészült az orosz kompozit szárnyakkal gyártott MSz-21
Az Irkut elkészült az első olyan MSz-21-300-as gyártásával, amelyet már orosz gyártású kompozit anyagból készült szárnyakkal szereltek fel.
Az Embraer is teszteli az alternatív üzemanyag használatának hatásait
Az Airbuséhoz hasonló kísérletben fog az Embraer legfontosabb hajtómű-beszállítójával, megkezdi a csak fenntartható kerozinnal teljesített járatok vizsgálatát.
Előzetes adatok szerint a fenntartható kerozin tisztábban ég, mint a hagyományos
Az Airbus nemcsak földi teszteken, hanem repülés közben is vizsgálta a fenntartható kerozin (SAF) környezeti hatásait, az előzetes adatok szerint ezzel kevesebb káros anyag kerül a levegőbe.
Több légitársaság is panaszkodott az A350-es festési hibáira az Airbusnak
A források szerint a Qatar Airways mellett három másik légitársaság is jelezte már a gyártónak, hogy problémák vannak a festéssel, de légialkalmasságra veszélyes helyzetet egyik sem jelentett.
Oroszország is elkezdte a CR929-es elemeinek gyártását
Az Aerokompozit uljanovszki üzemében elkezdődött az orosz-kínai CR929-es szélestörzsű gép első prototípusához a fő alkatrészek gyártása.
A Boeing 787-esek kompozit részeinél is vannak minőségi hibák
Újabb gyártási hiányosságok a Dreamlinernél: hírek szerint több fő kompozit elem minősége nem megfelelő, az ajtók környékén is réseket találtak, a probléma az összes példányt érintheti.
Több mint ötszáz kereskedelmi repülőgép kelt el a dubaji légiszalonon
Az Airbus gyűjtötte be a legtöbb megrendelést, a gyártók összesen 509 új repülőgépet adtak el, ebből több mint 400 az európai vállalat típusai közül került ki.
Dohában és Frankfurtban is bemutatkozott a Boeing 777-9
A dubaji légiszalonról Dohába és Frankfurtba repült a Boeing 777-9, hírek szerint a gyártó a tervezett áruszállító változatot propagálta a típus két nagy megrendelőjének.
Airbus vs Boeing – Lagymatag októberen vannak túl a gyártók
Az előző hónapokhoz képest a géprendelésekben és átadásokban is visszafogott teljesítmény jellemezte az Airbus és a Boeing működését.
Belehúzott a Boeing a Dubai Airshow harmadik napján
A Boeing két fontosabb megrendelést is bejelentett a légiszalon harmadik napján, de létrejöttek üzletek az Airbusnál és az ATR-nél is.
A Boeing csak 2023 júliusára ígéri a 777-9 tanúsítását, nagyobb lehet...
Bizonytalan, hogy az Emirates fenntartja-e rendelését a 777X kisebb, 8-as változatára, mert a Boeing az eddig tervezettnél nagyobb gépben gondolkodik az erre épülő cargo-variáns miatt.
Elkészült a Boeing 737 MAX új állásszög-érzékelő rendszere
Befejezte a Boeing a 737 MAX továbbfejlesztett állásszög-érzékelő rendszerének tervezését, így 2022-ben megkezdődhet repülés közbeni tesztelése.
Megvan az első A350F-rendelés, áruszállítóvá alakíttat 777-eseket az Emirates
A Dubai Airshow második napján is az Airbus szerezte a nagyobb üzleteket, a Boeing két 777F vevőjét hozta nyilvánosságra, és kiöregedett 767-300-asok áruszállítóvá alakítására szerződött, az ATR típusai pedig modernebb hajtóműveket kapnak.
Az Airbus tarolt a Dubai Airshow első napján
Az Indigo Partners-légitársaságok, így a Wizz Air óriási A321neo-rendelésével és néhány kisebb ügylettel az Airbus állt a légiszalon nyitónapjának fókuszában.
Lerántotta a leplet az A350-es áruszállító változatáról az Airbus
Közzétette új generációs szélestörzsű típusának cargo-variánsa, a leendő A350F fő paramétereit az Airbus, amellyel komoly konkurenciát állít a Boeing áruszállítóinak.