Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Távozik a Boeing éléről Dennis Muilenburg

Azonnali hatállyal lemondott a Boeing vezérigazgatói pozíciójáról Dennis Muilenburg, helyét David L. Calhoun veszi át.

Hajtóművek cseréjét írta elő az EASA az A320neo-típuscsaládnál

Összesen 170 érintett gépen mindkét Pratt & Whitney-hajtómű a hibás szériába tartozik, ezért legalább az egyiket ki kell cserélni az európai hatóság előírása alapján.

Átadta a Boeing az utolsó legyártott 737NG-t

December 18-án átadta az utolsó polgári használatú példányt a Boeing 737 Next Generation (NG) sorozatból az amerikai repülőgépgyártó, mostantól kizárólag az új generációs MAX-ok készülnek majd a kereskedelmi forgalomra.

Átadta az Airbus az első érintőképernyős pilótafülkével szerelt A350-est

Átadta az Airbus az első olyan A350-est, amelynek pilótafülkéjébe érintőképernyőket szereltek, összesen 20 légitársaság választotta ezt a megoldást.

Airbus: Romboló hatása van a Boeing lépésének

Az Airbus kereskedelmi vezetője szerint romboló hatása van az iparágra nézve, hogy a Boeing kényszerűen leállította a 737 MAX gyártását, ebből az európai vállalat semmilyen hasznot nem húz.

Kényszerhelyzetben teljesen áram nélkül maradhat az Embraer E2 egy hibás eljárás...

Módosítani kell az Embraer E2 típusok üzemeltetési kézikönyvét, miután olyan hibát fedezetek fel, amely a repülőgép teljes áramellátását veszélyezteti.

Havi 1 milliárd dollárjába kerül a Boeingnek, hogy felfüggeszti a 737...

A Boeingnek havonta 1 milliárd dollárjába kerül a Boeing 737 MAX program még úgy is, hogy felfüggeszti a gyártást. Elemzők az amerikai gazdaság miatt is aggodalmukat fejezték ki. 

Toronto-Pearson repülőtérre költözik a Bombardier üzleti gépeket gyártó üzeme

Hosszútávú szerződést írt alá a Bombardier és a torontói fő légikikötő üzemeltetője: 2023-tól ide költöztetik a Global üzleti repülőgép-család gyártását.

Januártól felfüggeszti a 737 MAX-ok gyártását a Boeing

Januártól felfüggeszti a 737 MAX-ok gyártását a Boeing, miután a típus újbóli engedélyeztetése a vártnál tovább tart.

Tíz éve a levegőben a Boeing 787 Dreamliner

Napra pontosan tíz éve, 2009 december 15-én repült először a Boeing 787 Dreamliner prototípusa. Bár a típus karrierje korántsem volt zökkenőmentes, az új generációs szélestörzsű új korszakot nyitott a légiközlekedés és a repülőgépgyártás történetében.

Korlátozzák az IAI által teherszállítóvá alakított Boeing 737-esek kapacitását

A tehertér és a pilótafülke között beépített válaszfal gyártási hibája miatt csak csökkentett kapacitással üzemelhetnek az IAI által átalakított Boeing 737-es teherszállító repülőgépek.

Február közepe előtt valószínűtlen, hogy forgalomba engedi a 737 MAX-ot az...

Február közepe előtt valószínűtlen, hogy az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) feloldaná a Boeing 737 MAX repülési tilalmát, de egyes légitársaságok még később számolnak csak a típussal.

Végrehajtotta első repülését az Embraer E175-E2

A prototípus brazíliai idő szerint késő délelőtt emelkedett a levegőbe a gyártó São José dos Camposban működő telephelyéről és közel két és fél órát töltött a levegőben.

Először emelkedett a levegőbe kereskedelmi üzemelésre tervezett elektromos utasszállító

A Magnix és a Harbour Air közös, a De Havilland DHC-2-es hidroplánon alapuló konstrukciója három percet töltött a levegőben.

Airbus vs Boeing: Kisebb csoda lesz, ha a Boeing pluszba kerül

Kisebb csoda kellene ahhoz, hogy a Boeing pozitív nettó megrendelésszámmal zárná a 2019-es éves, mivel november végégi közel 100 gépes mínuszban vannak. Az Airbus közben behúzta története húszezredik megrendelését.

Idén már biztosan nem oldják fel a 737 MAX repülési tilalmát

Idén már biztosan nem oldják fel a 737 MAX repülési tilalmát, ezt a Szövetségi Légügyi Hivatal vezetője erősítette meg szerdán, ha tovább húzódik az ügy a Boeing akár le is állíthatja a gyártósort, az FAA még az etióp katasztrófa előtt további balesetekkel kalkulált.

Közel 4 millió dolláros bírságot szabna ki az FAA a Boeingre

Közel 4 millió dolláros bírság kiszabását kezdeményezte a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) a Boeingre, mert állításuk szerint a repülőgépgyártó hibás alkatrészeket szerelt mintegy 130 Next Generation 737-esbe.

Lemondott a Boeing kereskedelmi gépekért felelős főmérnöke

Lemondott John Hamilton, a Boeing kereskedelmi repülőgépekért felelős főmérnöke, akit egy évvel ezelőtt arra kért a cég, hogy maradjon a pozíciójában, és vigye végig a 737 MAX áttervezését.

Airbus: 2 milliárd dollárral csökkenthető a büntetővám

Az Airbus szerint 2 milliárd dollárral csökkentenie kellene az Egyesült Államoknak az Európai Unióra kivetett büntetővámot. A WTO szerint van még mit tenni.

Mostantól akár 480 utast is a fedélzetére vehet az Airbus A350-1000

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) engedélyezte az Airbus A350-1000-es típus maximális utas-befogadóképességének 440-ről 480-ra történő emelését, így elméletben az európai típus több utast szállíthat, mint a Boeing legnagyobb kéthajtóművese, a 777-9-es.

Legyártotta a századik A220-ast az Airbus

Legyártotta a századik A220-ast az Airbus a társaság kanadai üzemében, a 300-as verzió üzemeltetője a típus indító légitársasága, az Air Baltic lesz.

Alkatrészcserét írt elő az FAA egyes Pratt & Whitney A320neo hajtóművekre

Alkatrészcserét írt elő a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) a Pratt & Whitney által gyártott PW1100G-JM hajtóművekhez, mivel 2017 óta 40 meghibásodásról kaptak jelentést a légitársaságoktól.

Teljesen szétnyílt a Boeing 777X prototípus törzse a szeptemberi balesetben

Sokkal súlyosabb sérülést szenvedett a Boeing 777X tesztpéldánya a terheléses próba során, mint azt eddigi információk alapján tudni lehetett.

Tovább csúszik az Iljusin két új típusának fejlesztése

Az Il-114-300 csak 2020 második felében repülhet először, az Il-112V esetében pedig az eddigi problémák mellett a sorozatgyártás beindítása sem lesz zökkenőmentes.

Hosszabb távon sem kerülhetnek túlsúlyba Oroszországban a hazai gyártású repülőgépek

Hosszabb távon sem képes saját lábra állni az orosz légiközlekedés, a nyugati gyártású repülőgépek aránya már 90% felett van az országban, az általuk szállított utasok száma pedig a forgalom ennél is nagyobb részét adja.
Hirdetés
Translate »