Alig látható méretűre zsugorodott a Boeing nyeresége
Alig látható méretűre zsugorodott a Boeing adózott eredménye, a cég közlése szerint 2020 végétől havi 14-ről 12-re csökkentik a 787-esek gyártási rátáját, az első 777X átadása pedig tényleg 2021-re csúszik.
Airbus A220 és A321XLR üzemeltető lesz a Czech Airlines
Újabb légitársasággal bővül az Airbus A220 és A321XLR üzemeltetők köre, a Czech Airlines korábbi megrendelését módosítva összesen hét gépet rendelt meg a toulouse-i gyártótól.
Legkorábban januárban állhat újra forgalomba a 737 MAX Európában
Csak néhány hét különbség lehet 737 MAX típus amerikai és európai visszatérése között, FAA november végén, az EASA december közepén hajtja végre a hatósági berepülést a típuson. A kiszivárgott belső üzenetváltások nem hátráltatják a folyamatot. Fejcsere a kereskedelmi gépek üzletág élén.
Megérkezett az első, tisztán elektromos meghajtású X-Plane a NASA-hoz
Megérkezett az X-57 Maxwell a NASA kaliforniai kutatóközpontjába, ahol azt vizsgálják a géppel, hogy miként lehet segíteni az elektromos gépek tanúsítási szabványainak kidolgozását.
Egykori Qantas-Jumbón teszteli majd új hajtóműveit a Rolls-Royce
A brit hajtóműgyártó megvásárolta az ausztrál légitársaság flottájából nemrég kivont, húsz éves Boeing 747-400-ast, amelyet legújabb erőforrásainak légi teszteléséhez használ majd.
Kiderültek az egykori Boeing-tesztpilóta kritikái a 737 MAX-ról
Az amerikai gyártó akkori fő tesztpilótája 2016-ban, a forgalomba állítás előtt fékezhetetlennek értékelte az átesésvédelmi rendszert, és utalt arra, hogy az MCAS magyarázatát felsőbb nyomásra ki kellett venni a dokumentumokból – derül ki hivatalos nyilatkozatokból.
Módosított, de nem ULR A350-1000-est ajánl az Airbus a Qantasnak
Némileg módosított, de nem ULR változatú A350-1000-essel pályázik az Airbus a Qantasnál, mivel a típusvariáns kisebb módosításokkal is képes lesz az ausztrál légitársaság elvárásait teljesíteni.
A Qantas megrendelésén is múlik a 777-8 forgalomba állásának időpontja
A Qantas megrendelésén is múlik, hogy mikor állhat kereskedelmi forgalomba a Boeing ultrahosszú jártokat teljesíteni képes új gépe, a 777-8-as.
Újabb légialkalmassági direktívák a Dreamliner üzemeltetőinek
Mind az európai, mind az amerikai hatóság légialkalmassági direktívát ad ki a Boeing 787-est üzemeltetők részére: előbbi a hajtóműveket, utóbbi a szárny mechanizációját érinti.
Három lehetséges átalakítási tervet dolgozott ki a Rostec az UAC számára
Három lehetséges átalakítási tervet dolgozott ki a Rostec az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) számára, ezek egyike szabja majd meg a holding gazdálkodását a következő években.
Már nem Dennis Muilenburg a Boeing igazgatóságának elnöke
Az igazgatósági elnöki és a vezérigazgatói pozíciók szétválasztásával Muilenburg minden idejét a vállalat működésének irányítására fordíthatja.
767-X verziót tanulmányoz a Boeing
Újabb verzióval állt elő a Boeing a 737-es és a 787-es közti piaci rés betöltésére, a 797-esnek hívott tanulmány mellett az everetti gyátó a 767-es frissített, új hajtóműves változatát is vizsgálni kezdte.
A megvizsgált 737 NG-k közel öt százalékán találtak repedéseket
A Boeing közlése szerint világszerte 810 darab Boeing 737 NG-t vizsgáltak át a légitársaságok, és ebből 38 példányon találtak repedéseket a repülőgépek törzsét és szárnyait összekötő, villaszerű teherviselő alkatrészen.
Könnyű ülések fejlesztésén dolgozik a British Airways
Másfél éves kutatási projektben vesz részt a British Airways, amelynek célja kisebb tömegű üzleti és prémium turista ülések fejlesztése.
Az Európai Bizottság vizsgálja a Boeing-Embraer házasságot
Az Európai Bizottság vizsgálatot indít a Boeing és az Embraer vegyesvállalatának létrehozásával kapcsolatban, mert attól tartanak, hogy a lépés csökkentheti a versenyt a piacon.
Megkezdődhet az ATR 42-600 új változatának fejlesztési programja
Az ATR 42-600S, azaz STOL (Short Take Off and Landing) változat akár 800-1000 méteres futópályával rendelkező repülőtereken is képes lesz fel- és leszállni.
Airbus vs Boeing – A harmadik negyedév adatai
Tovább gyengélkedik a Boeing a 737 MAX-ok hiánya miatt, az Airbus ezt kihasználva nem csak eladásban, de átadásban is elhúzott amerikai versenytársa mellett a harmadik negyedéves adatok szerint.
Kiveti az USA a büntetővámot az Airbus-gyártmányokra
Miután a Kereskedelmi Világszervezet jóváhagyta, hogy az USA büntetővámot vezessen be az Airbusnak nyújtott tiltott állami támogatás kompenzálására, az Egyesült Államok többek közt az Airbus-gépekre is kivet 10 százalékos sarcot. Európa hasonló intézkedést hozhat jövőre, ha a Boeing elleni ítél a testület.
Robotok kezdték meg a munkát az Airbus új hamburgi üzemében
Az A320-as repülőgépcsalád törzselemeinek strukturális összeszerelését végző, magas fokon automatizált, új gyártósort állított üzembe az Airbus Hamburgban.
Új biztonsági divíziót hoz létre a Boeing
Új biztonsági divíziót hoz létre a Boeing, miután a vállalat igazgatótanácsa belső vizsgálaton tekintette át a cég működési kultúráját és a döntéshozatali mechanizmusokat.
Magyarországi leányvállalatot hozott létre a Rolls-Royce
Munkavállalói konzultációt követően a Rolls-Royce felvásárolta a Siemens korábban eAircraft részlegként ismert elektromos és hibrid légi hajtásrendszereket fejlesztő üzletágát.
Repedések miatt adott ki figyelmeztetést az FAA a Boeing 737 NG-kre
Figyelmeztetést adott ki a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) a Boeing 737 Next Generation típusokra, miután a szárny és a törzs csatlakozásánál repedéseket fedeztek fel több példányon is, noha az érintett alkatrésznek a gépek teljes élettartamát bírnia kellene.
Tovább csúszik a Rolls Royce Trent 1000-es hajtóművek javítása
A vártnál tovább tart a Rolls Royce Trent 1000-es hajtóművek javítása, előreláthatólag 2020 második negyedévénél korábban nem végeznek a hibás egységek javításával.
Elkészült az első Il-96-400M törzse, de újabb egy évet csúszik a...
Az Il-96-400M új nagy hatótávolságú orosz utasszállító programjának fontos fázisa zárult le: készre szerelte a gyártó a majdani első prototípus törzsét, ennek ellenére csak 2021-ben kerülhet majd sor az első felszállásra.
Airbus-vezér: az USA magának is kárt okozna a büntetővámmal
Guillaume Faury szerint az USA európai termékek ellen tervezett büntetővámja a saját iparát is sújtaná, mivel például az Airbus beszállítóinak 40 százaléka USA-beli. Arról is beszélt, hogy az A320-as család gyártási rátáját egyelőre mégsem növelik tovább.







































