A CFM vitte a piac 55 százalékát 2016-ban
A CFM International vitte a hajtóműpiac 55 százalékát 2016-ban, a világ régiói közül csak a Közel-Keleten nem ők lettek a legerősebb versenyzők.
2019-ben mindössze nyolc A380-ast gyárt az Airbus
Tovább csökkenti az A380-as gyártósor sebességét az Airbus, a típus jövője az Emirates kezében van.
Időnként „resetelni” kell az A350-eseket
Problémákhoz vezethet, ha nem kapcsolják ki-be teljesen az A350-eseket, ezért az európai légügyi hatóság előírása szerint ezt 149 óránként meg kell tenni.
15 százalékkal csökkent az Airbus első féléves nyeresége
15 százalékkal csökkent az Airbus első féléves adózott eredménye az előző évihez viszonyítva.
Ruslan-utód után kutat a Volga-Dnepr
Az An-124-esek 2040-re kiöregszenek, a piacnak egy akár 40%-kal hatékonyabb típusra lesz szüksége, mely 150-170 tonnás terheléssel 10.000 km-t képes repülni.
Csökkenő árbevétel mellett is kilőtt a Boeing nyeresége
Csökkenő árbevétel mellett is több, mint kétszeresére nőtt a Boeing első féléves adózott eredménye, pedig repülőgépből is kevesebbet adtak át.
Átadta a századik A350 XWB repülőgépet az Airbus
Harminc hónappal a típus első példányának 2014 decemberi forgalomba állítását követően az európai gyártó átadta a századik Airbus A350 XWB repülőgépet.
Alakul az Airbus Beluga XL Toulouse-ban
Az Airbus mérnökei megkezdték az úgynevezett kupola szerelését a Beluga XL-re, vagyis az Airbus A330-as típuson alapuló új generációs szállítógépre.
Jól teljesít a CSeries az első év tapasztalatai szerint
Minden várakozást felülmúlva remekül sikerült a Bombardier CSeries forgalomba állítása, mind a Swiss, mind az Air Baltic flottájában jók a tapasztalatok.
Tucatnyi problémás A320neo áll a földön világszerte
A Pratt&Whitney hibás hajtóművei miatt több mint egy tucat Airbus A320neo parkol a világban, a gyártó késlekedése miatt a gépek átadásai is csúsznak.
Elkészült az utolsó utasszállító Boeing 747-es
A Korean Air veszi át e hónap végén azt a Boeing 747-8 Intercontinentalt, amely után nincs több utasszállító Jumbóra megrendelés.
Extrém forró éghajlaton is bizonyított az A350-1000
Sikeresen túl van az extrém forró éghajlaton elvégzett teszteken az Airbus A350-1000 prototípusa.
Airbus vs Boeing: behozhatatlan előnyben Amerika
Az első féléves adatok alapján nagy biztonsággal kimondható, hogy a Boeing behozhatatlan előnyre tett szert a gépeladások területén az Airbusszal szemben.
Megmenekülhetnek a bontótól az első A380-asok
A Singapore Airlinestól elkerülő legelső A380-asok iránt hat légitársaság érdeklődik a tulajdonos lízingcég szerint, de a bontóba küldés sem kizárt.
John Leahy távozása után sokminden megváltozik az Airbusnál
Komoly változások várhatók az európai repülőgépgyártó értékesítési szervezeténél, melynek irányítását Tom Enders vezérigazgató magához vette.
Óriási Airbus-rendelés érkezett Kínából
Összesen 140 darab repülőgép megvásárlásáról írt alá keretszerződést a kínai China Aviation Supplies Holding Company (CAS) az európai repülőgépgyártóval.
Már gyártják az első 240 üléses A321neót
Megkezdte az első módosított törzsű, nagyobb utas-befogadóképességű A321neo összeszerelését az Airbus. Ebből a változatból rendelt a Wizz Air is.
Világító festéket tesztel az Airbus
Világító festéket tesztel az Airbus, amellyel éjszaka is tökéletesen látszódna a légitársaságok neve, illetve logója
Növeli az A350-1000-es maximális felszállótömegét az Airbus
Két új A350-1000-es alváltozat került be az európai repülőgépgyártó katalógusaiba, az Airbus 316 tonnára növelte meg a típus maximális felszállótömegét.
Cápabőr-festéssel spórolna üzemanyagot az Airbus
Ezúttal az Airbus a Lufthansa Technikkel végez teszteket a cápa bőrét imitáló bevonattal, amelytől egy százalékos kerozinfogyasztás-csökkenést várnak.
Még hetekbe telik, mire felpöröghet az A320neo gyártás
Még hetekbe, rosszabb esetben hónapokba telhet az Airbusnak A320neo gyártásának felpörgetése, az ok pedig a szokásos: a Pratt & Whitney.
Bővíti nyírbátori gyárát a Diehl Aircabin Hungary
Mintegy 3,7 milliárd forint értékű beruházással bővíti kapacitását a Diehl Aircabin Hungary Nyírbátorban, ahol A350-esekhez is gyártanak kabinelemeket.
Új kombinált és katapultáló adatrögzítőket vezet be az Airbus
Két új fedélzeti adatrögzítő készüléket vezet be az Airbus, egy dobozba integrálják a hang és adatrögzítést, a nagyhatótávú gépekre leoldható változat kerül.
Tarolt a Boeing 737 MAX Párizsban
Leginkább a keskenytörzsű repülőgépeket vették a lízingcégek és légitársaságok Párizsban, a két nagy gyártó versenyét a Boeing nyerte, tarolt az új 737 MAX 10.
Nem tudott szépíteni az Airbus a show harmadik napján sem
A Paris Air Show harmadik napján is folytatódott a meggyőző Boeing fölény ami az üzletkötések és a megrendelt repülőgépek darabszámát illeti.









































