Cápabőr-festéssel spórolna üzemanyagot az Airbus
Ezúttal az Airbus a Lufthansa Technikkel végez teszteket a cápa bőrét imitáló bevonattal, amelytől egy százalékos kerozinfogyasztás-csökkenést várnak.
Még hetekbe telik, mire felpöröghet az A320neo gyártás
Még hetekbe, rosszabb esetben hónapokba telhet az Airbusnak A320neo gyártásának felpörgetése, az ok pedig a szokásos: a Pratt & Whitney.
Bővíti nyírbátori gyárát a Diehl Aircabin Hungary
Mintegy 3,7 milliárd forint értékű beruházással bővíti kapacitását a Diehl Aircabin Hungary Nyírbátorban, ahol A350-esekhez is gyártanak kabinelemeket.
Új kombinált és katapultáló adatrögzítőket vezet be az Airbus
Két új fedélzeti adatrögzítő készüléket vezet be az Airbus, egy dobozba integrálják a hang és adatrögzítést, a nagyhatótávú gépekre leoldható változat kerül.
Tarolt a Boeing 737 MAX Párizsban
Leginkább a keskenytörzsű repülőgépeket vették a lízingcégek és légitársaságok Párizsban, a két nagy gyártó versenyét a Boeing nyerte, tarolt az új 737 MAX 10.
Nem tudott szépíteni az Airbus a show harmadik napján sem
A Paris Air Show harmadik napján is folytatódott a meggyőző Boeing fölény ami az üzletkötések és a megrendelt repülőgépek darabszámát illeti.
A Boeing végleg feladta a Jumbo Jetet
A Boeing végleg feladta a Jumbo Jetet, miután előrejelzésében sem számol már ekkora kapacitású gép eladásával, a légicégek ugyanis kisebb gépeket akarnak.
Kérdések és válaszok a tervezett közepes méretű repülőgépről
A Boeing és az Airbus is kihívások előtt áll, hogy megfeleljen a légitársasági igényeknek egy új generációs, hosszabb utakra is képes, közepes méretű típussal.
Hatalmas Boeing fölény a show második napján is
Az üzletkötéseket és az eladott repülőgépek darabszámát tekintve is hatalmas Boeing fölény jellemezte a Paris Air Show második napját.
Fél nap alatt 110 gépet adott el a Boeing Párizsban
A Párizsi Légi Szalon második napján délig már 110 gép eladását jelentette be a Boeing, míg az Airbus a digitális repüléssel van elfoglalva.
Egymásnak adták a kilincset a vevők a Boeingnél
Óriási összegek cseréltek gazdát a lízingcégek és a repülőgépgyártók között a Paris Air Show első napján, a nap bejelentéseit a Boeing dominálta.
Jön az új Airspace kabinbelső az A320-családnál is
A keskenytörzsű repülőgépcsaládjára is kiterjeszti a 2016-ban az A330neo és az A350-es típusokon bemutatott új Airspace fedélzeti berendezését az Airbus.
Száz darab A320neót rendelt a GECAS
Száz darab Airbus A320neo típuscsaládba tartozó gépet rendelt a Párizsi Légi Szalonon a GECAS, a lízingcég csak az első napon 120 gépre kötött eddig szerződést.
Megépíti a 737 MAX 10-et a Boeing
A Boeing hivatalosan is bejelentette, hogy megépíti a régóta tervezett 737 MAX 10-es típust, a legnagyobb amerikai keskenytörzsű 230 székkel érkezik a piacra.
Részleteket árult el új fejlesztési terveiről a Boeing
Az amerikai gyártó vezetői a tervezett még hosszabb 737 MAX, a -10-es és a következő évtizedre elképzelt vadonatúj, közepes repülőgépéről adtak tájékoztatást.
Továbbfejleszti óriástípusát az Airbus, jön az A380plus
Új kettős tollazatú óriás-wingletek, 80-nal több ülés, 4%-os üzemanyag-megtakarítás, 13%-os egy ülésre vetített költségcsökkenés, jön az A380plus!
Hónapokat késik a Boeing 777X program
Csak 2019 februárjában, a tervezettnél négy hónappal később szállhat fel a Boeing 777X első példánya, vélhetően a megrendelő légitársaságok gondjai miatt.
Folytatódik az Airbus-Boeing harc a WTO előtt
Ismét a Boeing ellen döntött a WTO, amely az Airbushoz hasonlóan nem hajtott végre kiigazítást a korábbi ítéletekben foglaltak szerint.
A Bombardier ellen ítélt az USA kereskedelmi bizottsága
A Boeing panaszát elfogadta az Egyesült Államok illetékes hivatala a Deltának eladott Bombardier CS100-asok ügyében, így most a minisztérium vizsgálódhat.
Airbus: egyre keresettebbek a nagyobb keskenytörzsűek
Harmincnégyezer új repülőgépre lesz szükség a következő húsz évben a világon, a piac egyre inkább eltolódik a nagyobb keskenytörzsűek felé.
Újabb 60 darab 737-est adott el a Boeing Iránnak
Újabb 60 darab 737 MAX-ot adott el a Boeing Iránnak, pontosabban az iráni Aseman Airlines-nak, akik 2022-től veszik át az új gépeket.
A380plus jöhet az új hajtóműves A380neo helyett
Megszüntetett ajtók, winglet, új lépcsők, plusz nyolcvan ülés: az Airbus egyre konkrétabban körvonalazza az A380plus képét a neo-sítás helyett.
Friss típusok hadjárata várható a Párizsi Légiszalonon
A Le Bourget repterén a legújabb polgári típusok közül repül majd az A350-1000 és a 737 MAX 9 is, de a Bombardier és a Mitsubishi is képviselteti magát.
Airbus vs Boeing: belehúzott Toulouse
Májusban kicsit erőre kapott az Airbus a gyötrelmes március és április után és májusban több gépet adtak el, és többet is gyártottak, mint a Boeing.
Akár húsznál is több A380-ast rendelhet még idén az Emirates
Az Emirates tarthatja életben az A380-ast, ha egy újabb megrendeléssel levegőhöz juttatja az Airbust, azonban a légitársaság komoly követelményeket támaszthat.